مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امسال موکب امامزادگان و بقاع متبرکه در مرز مهران با کمک ۷ استان برپا می‌شود.

موکب امامزادگان و بقاع متبرکه در مرز مهران ‌برپا می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛

حمید عسگری شامگاه سه‌شنبه در نشست هم‌افزایی برگزاری مناسب پذیرایی از زائران اربعین حسینی در گرگان اظهار داشت: مراسم اربعین یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اوقاف و امور خیریه کشور است که در این برنامه برپایی موکب در مرز مهران یکی از این برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: امسال موکب اربعین با مشارکت 7 استان گلستان، سمنان، خراسان شمالی، گیلان، ایلام، قم و آذربایجان غربی در مرز مهران بر پا می‌شود.

وی تاکید کرد: این موکب در 2 هزار مترمربع برپا خواهد شد و در این موکب هر استان یک قسمت از کار را بر دوش می‌گیرد و قسمت‎های مختلف تغذیه، اسکان، بهداشت، درمان و دارو را انجام می‌دهد.

عسکری با اشاره به اینکه این موکب با کمک مردم و خیران این استان‌ها برپا می‌شود، خاطرنشان کرد: این یک حرکت مردمی و خودجوش است که در امتداد حرکت سیدالشهدا انجام می‌شود و جلوه ویژه این حرکت همکاری برادران و خواهران تشییع و تسنن است که در کنار هم این موکب را برپا و از زائران پذیرایی می‌کنند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: ما برای برپایی هر چه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی نیاز به همکاری وهماهنگی داریم و این هم‎اندیشی با این هدف در گرگان برگزار شد تا وظایف هراستان مشخص شود و موازی‎کاری انجام نشود.


انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار