مهرماه سال جاری؛

جانشین مدیر اجرایی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در گلستان از اجرای مرحله استانی این جشنواره در ۱۷ مهرماه سال جاری خبر داد.

گلستان میزبان مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی می شود

به گزارش گلستان 24 ؛ آمنه سادات حسینی در نشست خبری که با موضوع جشنواره بین المللی قصه گویی برگزار شده بود، اظهار کرد: این جشنواره در چهار مرحله استانی، منطقه ای، ملی و بین المللی برگزار می شود که مرحله استانی در مهر ماه و مرحله کشوری ۳۰ آذرماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه پنج نفر از مرحله استانی به منطقه ای راه می یابند، افزود: نفرات اول تا پنجم مسابقات منطقه ای به مرحله ملی راه پیدا می کنند.

معاون فرهنگی کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش علمی، تخصصی و عمومی برگزار می شود، اضافه کرد: بخش تخصصی قصه گویی شامل دختران و پسران ۱۴ تا ۱۸ و زنان و مردان ۱۸سال به بالا و پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها می شود.

وی قصه گویی تخصصی را شامل دو بخش سنتی و کلاسیک اعلام کرد و افزود: قصه گویی سنتی روایت گری بدون ابزار و قصه گویی کلاسیک با استفاده از ابزار و امکانات است.

حسینی نحوه اجرای شرکت کنندگان را به صورت تک نفره و به مدت ۱۵ دقیقه اعلام و اضافه کرد: انتخاب قصه مناسب و هم راستا با محور جشنواره، توانایی به کارگیری فنون قصه گویی، توانایی اجرا در مقابل مخاطب و ارتباط با آن‌ها، خلاقیت و نوآوری در متن از جمله شاخص های داوری بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی است.

این مسئول استانی شرکت در بخش عمومی جشنواره را آزاد دانست و گفت: در این بخش روایت مستندگونه از غم ها، شادی ها و لحظات پندآموز زندگی در قالب فیلم ۹۰ ثانیه ای است.

وی دنیای مدرن، عصر ارتباطات و حیات قصه ها، قصه گویی، تجربه اجتماعی و روابط انسانی، قصه گویی، رسانه، مهارت های زندگی و قصه گویی، تنوع و تبادل فرهنگی را به عنوان محورهای موضوعی بخش علمی جشنواره اعلام کرد.

مهلت ارسال آثار به جشنواره را ۲۵ شهریور

جانشین مدیر اجرایی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در گلستان مهلت ارسال آثار به جشنواره را ۲۵ شهریور ماه امسال دانست و گفت: اعلام نتایج چکیده مقالات، پنجم مهرماه و مهلت ارسال اصل مقالات پذیرفته شده، پنجم آبان ماه تعیین شده است.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مربیان و خانواده ها در حاشیه این جشنواره خبر داد و افزود: این کارگاه با هدف آشنایی خانواده ها با شیوه قصه گویی اجرا می شود.

حسینی شرکت کنندگان گلستان در جشنواره سال گذشته را ۱۰۳ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۳ نفر از این تعداد به مرحله استانی و پنج نفر از گلستان به مرحله منطقه ای راه یافتند.

به گفته جانشین مدیر اجرایی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در گلستان سال ۹۵ یک نفر و سال ۹۴ سه نفر از گلستان به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار