معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: ۲۷۰۰ بیمار مبتلا به سرطان در استان گلستان شناسایی شد که از این تعداد ۱۹۵ بیمار مبتلا به سرطان مری هستند که در سطح کشور بالاترین آمار است.

 ۲۷۰۰ بیمار مبتلا به سرطان در گلستان شناسایی شد

به گزارش گلستان 24 ؛محمدرضا هنرور عصر امروز در همایش کاربرد بیوانفورماتیک و سیستم بیولوژی در سرطان مری اظهارداشت: با هدف ارائه رویکردهای جدید در حوزه شناسایی و پیشگیری از سرطان مری همایش کاربرد بیوانفورماتیک و سیستم بیولوژی در سرطان مری در گرگان برگزار شد.

وی افزود: استان گلستان جزء استان‌های برتر در اجرای طرح های ملی در حوزه پیشگیری از بیماری سرطان مری است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: براساس گزارشی که در سال 96به دست آمد دو هزار و 700 مورد مبتلا به سرطان در سطح استان شناسایی شد که از این تعداد 195 مورد گزارش سرطان مری ثبت شده است.

هنرور گفت: تعداد بیماران مبتلا به سرطان معده در استان گلستان 295 مورد شناسایی شده و در دیگر بیمای‌های سرطان وضعیت گلستان مشابه استان‌های دیگر است.

وی اظهار کرد: بالا بودن آمار سرطان های گوارشی به ویژه مری در استان گلستان سبب اجرای پروژه‌هایی در سطح ملی در استان شده و از این نظر استان گلستان جزو استان‌های برتر در حوزه پژوهش است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه رژیم‎های غذایی 35 درصد علل اثرگذاری به سرطان را به خود اختصاص می‎دهد، افزود: در خانم‎ها رژیم غذایی به میزان 50 درصد در بروز سرطان اثرگذار است.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار