وبلاگ نبات تلخ نوشت :

تنها دو ماه بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم، نعمت زاده که تازه وزیر صنعت شده بود، الزام دریافت ایران کد و شبنم برای تمامی کالاها در سامانه ثبت سفارش را حذف کرد و بدین شکل به قاچاق کالا رسمیت داد.

دولت کارنامه قبولی در اقتصاد مقاومتی ندارد

هرچند رهبر معظم انقلاب مکرر بر اهتمام به اقتصادی مقاومتی تاکید دارند و اقتصاد مقاومتی را راه‌حل برون رفت کشور از وضعیت اقتصادی کنونی می دانند؛ و هرچند تجربه نشان داده کشورها فقط با اتکا به درون می توانند معضلات شان از جمله مشکلات اقتصادی را حل و فصل کنند؛ اما آنچه از دولت یازدهم شاهد هستیم، اهتمام دولت به اقتصاد مقاومتی را نشان نمی دهد. در واقع دولت کارنامه قابل قبولی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ندارد. به طوری که آخرین شاهکار دولتی ها در این زمینه را می توان به انتصاب جناب نعمت زاده به عنوان جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد. نعمت زاده که نگاهی به اقدامات و عملکرد وی نشان می دهد او نسبت با اقتصاد مقاومتی ندارد.

جناب نعمت زاده در حالی به عنوان جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی منصوب شده است که تنها دو ماه بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم، وی که تازه وزیر صنعت شده بود، الزام دریافت ایران کد و شبنم برای تمامی کالاها در سامانه ثبت سفارش را حذف کرد و بدین شکل به قاچاق کالا رسمیت داد.

احتمالا نفر بعدی هم صاحب نظریه آبگوشت بزپاش باشد!

نعمت زاده همان کسی است که در ماه های ابتدایی مسئولیتش در وزارت صنعت در پاسخ به اینکه مدتی را در کشور نبوده، اظهار داشت: «دلیل سفرم به آلمان، جراحی پیچیده گوش است، تکنولوژی این عمل 80 سال دیگر به ایران می‌رسد.»

همین جناب نعمت زاده بود که در روزهایی که انتقادها به فیش های حقوقی نجومی مدیران دولت شدت گرفته بود، وجود برخی فیش‌ها با حقوق‌های بالا در دنیا را طبیعی خواند و اظهارداشت: «به نظر ما نیازی به این همه سر و صدا نبود و وجود چنین فیش‌هایی هم مرسوم است.» حالا قرار است فردی با این دیدگاه ها، اقتصادی مقاومتی را در کشور عملی کند.

به نظر می رسد با توجه به این سطح توجهی که دولت یازدهم به اقتصادی مقاومتی دارد و با این روند که پیش می رود، احتمالا چندی بعد هم ریاست ستاد اقتصاد مقاومتی بر عهده صاحب نظریه آبگوشت بزپاش یعنی جناب اکبر ترکان گذاشته شود!

نویسنده: ارسلان پور ذهبی

 

ارسال نظر

آخرین اخبار