رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان با اشاره به هجه سنگینی که در روزهای اخیر به شورای نگهبان درباره عدم احراز صلاحیت برخی نامزدها شده است، گفت: مشارکت مردم در انتخابات ربطی به تأیید یا رد صلاحیت‌ها ندارد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان: " مشارکت مردم" در انتخابات ربطی به ردصلاحیت‌ها ندارد

به گزارش گلستان24،حمیدرضا بهمنی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  گرگان  با اشاره به هجمه‌هایی که پس از انتشار اسامی افراد تأیید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان  برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به این شورا شده است، اظهار داشت: شورای نگهبان براساس قانون عمل کرده و کسی نباید قانون را زیرسوال ببرد و همه باید نظر قانونی شورای نگهبان را فصل الخطاب بدانیم.

وی با بیان اینکه عده‌ای عدم احراز صلاحیت برخی نامزدها را به میزان مشارکت مردم ارتباط می‌دهند، گفت:  اینکه عده‌ای می‌گویند اگر این فرد یا آن فرد تایید صلاحیت نشده پس میزان مشارکت مردم در انتخابات پایین خواهد بود، موضوع درستی نیست.

بهمنی نژاد اضافه کرد: میزان مشارکت مردم به تأیید یا عدم احراز صلاحیت افراد ربطی ندارد بلکه مردم از مدیران و مسئولان ناکارآمد، خسته و ناامید شده‌اند. بنابراین تصمیم شورای نگهبان برای معرفی نامزدهای دارای صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری ربطی به مشارکت مردم در انتخابات ندارد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه عده‌ای با هدف سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی خود درصدد این هستند که مسئله مشارکت مردم را به تصمیم شورای نگهبان در احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری گره بزنند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان تأکید کرد: مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، موج گرانی‌های روز افزون و ناتوانی مسئولان در کنترل و نظارت بر قیمت‌ها بر مشارکت مردم تاثیر دارد.

وی گفت: همه مسئولان موظف به برطرف کردن موانع و تشویق مردم به حضور پُرشور در انتخابات هستند. اگر مردم ببینند مسئولی به دنبال رفع مشکلات آنان و گرفتاری‌های کشور است، به طور قطع به آینده بهتر امیدوار خواهند شد.

بهمنی نژاد بار دیگر یادآور شد: حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب همواره در خصوص ضرورت حفظ شأن و جایگاه شورای نگهبان تأکید کرده و هرگونه توهین و تضعیف شورای نگهبان را امری خطرناک برای کشور و اسلام دانسته و می‌دانند.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار