در واکنش به مخالفت چاک شومر؛

گروهی از یهودیان مخالف اسرائیل و"ضد صهیونیسم"در مخالفت با چاک شومر وحمایت از توافق هسته‌ای ایران جلوی دفتر کاراین سناتور آمریکا دست به به تظاهرات زدند.

تظاهرات یهودیان در حمایت از توافق هسته ای

به گزارش گلستان24، گروهی از یهودیان با‌ همراهی یک انجمن طرفدار صلح در آمریکا روز سه‌شنبه (۱۱ اوت/۲۰ مردادماه) علیه یک سناتور یهودی مخالف توافق هسته‌ای ایران، دست به تظاهرات زدند.

 

به گزارش "دیلی‌نیوز"، این گروه از یهودیان که خود را "اتحاد یهودیان ضدصهیونیسم" معرفی می‌کنند در برابر دفتر کار چاک شومر، عضو مجلس سنای آمریکا و نماینده نیویورک، تظاهرات کردند.

 

سناتور چاک شومر که یهودی است با اینکه خود عضو حزب دمکرات است، هفته‌ پیش اعلام کرد که در روز رای‌گیری درباره‌ی توافق هسته‌ای با ایران در کنگره‌ آمریکا، در کنار مخالفان جمهوری‌خواه خواهد ایستاد و به توافق وین رای منفی خواهد داد.

 

نام این گروه از یهودیان محافظه‌کار که دست به تظاهرات زدند، "ناتوری کارتا" است. آن‌ها بر این ‌باورند که صهیونیسم "تهدیدی برای صلح جهانی" است.

 

اعضای این گروه همگی مخالف سرسخت دولت اسرائیل‌اند. آن‌ها خواهان "نابودی کامل اسرائیل"اند‌‌ و معتقدند یک "یهودی واقعی" هرگز نباید از دولت اسرائیل و صهیونیسم حمایت کند.

 

به گزارش دویچه وله، آن‌ها بر این باور هستند که بر اساس کتاب مقدس یهودیان، "دولت واقعی یهود" تنها باید به ‌دست مسیح موعود یهودیان در سرزمین مقدس تاسیس شود و بنابراین دولت اسرائیل را "فاقد مشروعیت" می‌دانند.

 

تظاهرکنندگان یهودی عضو "ناتوری کارتا" این سناتور یهودی را متهم می‌کنند که به‌ دنبال "مانع‌تراشی" در راه ایجاد صلح جهانی است.

 

به گزارش "دیلی‌نیوز" تظاهرکنندگان پلاکارد بسیار بزرگی را در دست داشتند که بر آن‌ جملاتی چون "یهودی واقعی و پایبند به تورات دولت نامشروع اسرائیل و مانع‌تراشی آن‌‌ها برای صلح و رفتار شنیع آن‌ها علیه رئیس‌جمهور اوباما را تقبیح می‌کند" نقش بسته بود.

 

آن‌ها همچنین بیانیه‌ای را میان عابران پخش کردند که در آن تاکید شده بود که سناتور شومر و دیگر یهودیان عضو کنگره‌ آمریکا نباید "تحت‌ تاثیر القائات اسرائیل" یا "هراس از اتهام یهودی‌ستیزی" با توافق اتمی ایران مخالفت کنند.

 

برخی دیگر از تظاهرکنندگان نیز پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن تاکید می‌کردند "حمایت از اسرائیل" به معنای "حمایت از یهودیان و یهودیت" نیست.

 

برخی ازاعضای این گروه یهودی نیز پرچم‌های ایران و آمریکا را در کنار یکدیگر در دست گرفته بودند.

 

"دیلی نیوز" همچنین گزارش داد که هم‌زمان تعدادی از طرفداران سناتور شومر نیز در محل حاضر شده و در دفاع از این سناتور و مخالفت با این گروه یهودی شعار دادند.

 

به گزارش رسانه‌های محلی نیویورک درگیری مختصری میان طرفداران سناتور شومر و اعضای این گروه در گرفت که با دخالت پلیس زود به پایان رسید.

 

کنگره‌ آمریکا در حال حاضر بررسی توافق هسته‌ای ایران را آغاز کرده است. باراک اوباما برای اینکه بتواند این توافق را در کنگره نیز به تصویب برساند، نیاز به رای مثبت حداقل یک‌سوم اعضای کنگره دارد.

 

اوباما پیش از این گفت که اگر کنگره به توافق وین رای منفی دهد، او از حق وتوی خود استفاده و توافق را اجرایی خواهد کرد./ جام نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار