زیر پوست انتخابات چه می گذرد؟

برخی از کاندیداهای استان گلستان برای هموار کردن راه خود در تایید صلاحیت ها، گرایش سیاسی خود را مستقل اعلام کردند غافل از اینکه پاسخ برخی شبهات، تاریخ است.

تاملی در گزینه های ثبت نامی شرق گلستان

 به گزارش گلستان24،  در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد حضور گسترده کاندیداها در استان گلستان بودیم که هر یک با گرایش متفاوت به این عرصه پا گذاشتند و جالب اینجاست که بیشتر آنها گرایش سیاسی خود را مستقل اعلام کرده اند.

به تبع آن حوزه شرق استان نیز از این امر مستثنی نیست و نزدیک به ۵۰ کاندیدا از ۵۹ کاندیدا این حوزه گرایش سیاسی مستقل را برای خود اعلام کرده اند و این جای بسی تامل دارد.

انتخابات شرق گلستان

گریزی که به تاریخ داشته باشیم با پارادوکس هایی درخصوص برخی از این کاندیداها بر می خوریم که به برخی از شبهات موجود در خصوص تعدد کاندیداهای مستقل پاسخ می دهد.

گزارشی که در سال ۸۶ خبرگزاری فارس با عنوان " کاندیداهای جبهه دوم خرداد در استان‌های کردستان و گلستان "منتشر کرده ، نشان می دهد که نام عبدی باشقره در لیست اصلاحاتی های جبهه دوم خرداد قرار دارد و این در حالی است که وی گرایش سیاسی خود برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را مستقل اعلام کرده است.

همچنین در این لیست به نام رجب محمد کسلخه کاندیدای دیگر شرق گلستان برمی خوریم که گرایش سیاسی اصلاح طلبی جبهه دوم خردادی برای وی نیز عنوان شده است.

اصلاحاتی اما مستقل

اگر بررسی دقیقی بر روی کاندیداهای این حوزه داشته باشیم، به این نتیجه که بیشتر اصلاحاتی های این حوزه برای هموار سازی تاییدیه خود جهت رسیدن به کرسی مجلس، گرایش سیاسی خود را مستقل اعلام کرده اند، خواهیم رسید و هستند در این بین افرادی که در گذشته با انتشار مطلب یا سخنرانی به ساحت امامان شیعیان توهین کرده اند.

اما برخی نیز این عرصه را صحنه بخت آزمایی می دانند و با توجه به اینکه در دوره های گذشته رد صلاحیت شدند، باز هم پا به این عرصه مهم سیاسی گذاشته اند.

سایت پارسیان ما در تحلیلی با عنوان "زنگ ها برای که به صدا در می آید...؟/ به قلم محمد جوان" به برخی از کاندیداهای شرق استان گلستان اشاره کرده است که به عنوان مثال در این تحلیل از شهرام کوسه غراوی به عنوان یکی از کاندیداهای دوره نهم که رد صلاحیت شده است، یاد کرده و در صورت تایید وی در این دوره، کوسه غراوی را یکی از گزینه های مطرح برشمرده است.

همچنین این سایت به یکی دیگر از کاندیداهای شرق گلستان با نام عبدالحمید حق شناس نیز اشاره داشته و بر اینکه این کاندیدا در دوره قبل با رد صلاحیت، توانست صلاحیت خود را در روزهای واپسین احراز کند، تاکید کرده است.

خلیل سعدی نیز از جمله افراد مورد تحلیل این سایت می باشد که به گفته نویسنده تحلیل وی نیز از جمله افرادی است که در دوره گذشته رد صلاحیت شده است.

اوضاع و احوال سید نجیب حسینی

شاید گرایش سیاسی سید نجیب حسینی کاندیدای شرق استان گلستان از مینودشت برای برخی از مردم و بخصوص اصحاب رسانه جای سوال باشد اما همین گزارش به این سوال نیز پاسخ می دهد و در بررسی اجمالی این گزارش به اینکه سید نجیب حسینی نیز اصلاح طلب عضو حزب کارگزاران( حزب کارگزاران سازندگی یک حزب ایرانی است که توسط ۱۶ نفر از اعضای هیات دولت اکبر هاشمی رفسنجانی ، در اسفند ۱۳۷۴ خورشیدی آغاز به کار کرد ) است، خواهیم رسید.

این در حالی است که سایت سلام گلستان در شنیده تحلیلی خود با بیان اینکه( از گوشه و کنار خبر می رسد که بخش هایی از اصولگرایان و مردم مینودشت و برخی بزرگان این منطقه احتمالا بر روی نام سید نجیب حسینی به عنوان گزینه نهایی اجماع خواهند کرد) باعث واکنش جریان اصوالگرایی نسبت به این مطلب شد، در صورتی که حامیان این کاندیدا را تعداد اندکی از اصلاح طلبان سه شهرستان مینودشت، گالیکش و کلاله تشکیل می دهد.

با توجه به اینکه شهرستان کلاله از حساسیت بالایی در این خصوص برخوردار است می توان از جمله سر راس های اصلاح طلب حامی سید نجیب حسینی را (ج-د)، () و (م-س) بر شمرد.

انتهای پیام /گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار