شور انتخاباتی در دانشگاههای گلستان قوت گرفت:

شور انتخاباتی در دانشگاه های استان گلستان در هفته پایانی تا انتخابات بیشتر نمایان می شود به گونه ای که شاهد حضور کاندیداهای مختلف به محیط های علمی خواهیم بود.

از صندلی داغ کاندیداها تا تریبون های دانشجویی

 به گزارش گلستان24، با توجه به نزدیک شدن به انتخابات 7 اسفند ماه شور انتخاباتی در کشور هر روز بیش از پیش قوت می گیرد و در شهرهای استان شاهد پررنگ تر شدن تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هستیم و هواداران کاندیداها در روز های پایانی تمام تلاش خود را برای معرفی نامزد مورد نظر می نمایند.

در همین راستا دانشگاهها که همواره جریان ساز و هدایت کننده جامعه هستند از این قافله عقب نمانده اند و سعی می کنند با برگزاری تریبون های آزاد دانشجویی، جلساتی مناظره ای بین کاندیداها، جلسات پرسش و پاسخ به گونه ای به انتخاب هوشمندانه و آگاهانه دانشگاهیان و مردم کمک کنند و شعور سیاسی رقم بزنند.

دانشگاهیان به عنوان گروه مرجع و تعیین کننده در انتخابات نقش تعیین کننده ای دارند

دانشگاهیان سعی دارند با تحلیل های علمی و شناساندن کاندیداها به مردم زمینه انتخاب اصلح و حضور حداکثری به پای صندوق های رأی فراهم نمایند چرا که دانشگاهیان به عنوان گروه های مرجع همواره مورد اعتماد مردم بوده و هستند و نقش تعیین کننده ای در افزایش بصیرت مردم و حضور آگاهانه و انتخاب اصلح دارند.

از اینرو گفتگویی صمیمی باچندتن از دانشگاهیان استان با توجه به نقش تعیین کننده و کلیدی آنان در انتخابات پیش انجام داده ایم که با هم می خوانیم:

حجت الاسلام دکتر محمدی مهر عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان و از اساتید برجسته جنگ نرم با اشاره به این سخن امام راحل که "دانشگاه مبدأ تحولات است" گفت: اساتید دانشگاه به عنوان فرماندهان جنگ نرم می توانند ضرورت و اهمیت حضور مردم در انتخاب پرشور و اصلح را برای دانشجویان تبیین و تشریع کنند.

حضور آگاهانه در انتخابات از مصدایق حفظ نظام است

وی با اشاره به این مهم که حفظ نظام از اوجب واجبات است، تصریح کرد: قطعأ یکی از مصدایق حفظ نظام، حضور پرشور و آگاهانه مردم در انتخابات است و از آنجایی که اساتید برای دانشجویان یک مرجع فکری به حساب می آیند از اینرو نقش تعیین کننده ای دارند.

دانشجویان به عنوان نخبه اجتماعی مورد اعتماد جامعه هستند

 حجت الاسلام محمدی مهر تاکید کرد: دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم می توانند شور و شوق انتخابات را در محوطه دانشگاه، سرکلاس و جامعه ایجاد کنند چرا که هر دانشجو برای خانواده، بستگان و محل خود به عنوان نخبه اجتماعی محسوب می شود و می تواند نقش بسزایی در انتخاب اصلح و حضور حداکثری و آگاهانه مردم به پای صندوق های رأی داشته باشد.

فرهیختگان پیشتازان عرصه اجتماعی هستند

 در ادامه استاد علی اصغر زنگانه از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول فرهیختگان جامعه را در طول تاریخ،پیشتازان عرصه های اجتماعی خواند و گفت: همواره نگاه جامعه به فرهیختگان است چرا که مردم اعتقاد دارند آنان آگاهانه و بر اساس تحقیق و نگاه ارزشی دست به انتخاب می زنند.

زنگانه افزود: همین نگاه شامل حال دانشگاهیان، مجتهدین و علما نیز می شود از اینرو مسئولیت دانشگاه در کنار این جمعیت عظیم ایجاد شور انتخاباتی و فراهم کردن حضور حداکثری و آگاهانه مردم در عرصه های اجتماعی و تصمیم ساز نظام است.

دانشگاهیان مردم را به سمت انتخاب اصلح ارشاد کنند

 این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشگاهیان مردم را به سمت انتخاب اصلح ارشاد کنند و به کسانی رأی دهند که ملت را نفروشند و همانند مدرس در مقابل طاغوت و استکبار بایستند.

در پایان یکی از فعالان دانشجویی استان ضمن انتقاد از فضای دانشگاه خود گفت: برخی دانشگاهها برنامه های خود را با توجه به گرایش حزبی و چینش های سیاسی از قبل تعیین شده ، بسته اند یعنی اتاق های فکر آنان در بالادست برای دانشگاه تصمیم می گیرد.

این دانشجو خاطرنشان کرد: برخی دانشگاهها در در تائید برنامه های دانشجویان انقلابی سنگ اندازی می کنند و مانع اجرای برنامه می شود.

انتهای پیام/

منبع : دانشجو سلام

ارسال نظر

آخرین اخبار