زورگویی اقلیت یا نافرمانی مدنی !

اینکه یک اقلیت زورگو با امکانات رسانه ای و شانتاز تلگرامی بخواهند اعضای شورا را محدود کنند و یا آنها را بترسانند اصلا درست نیست و این منش دیکتاتوری است که در دراز مدت اثرات جبران ناپذیری دارد.

سکوت متولیان در برابر توهین به نهاد شورا در فضای مجازی/ میخ مدعیان دمکراسی بر تابوت خسته شورای شهر گرگان !

به گزارش گلستان24، گمشده این روزهای اتفاقات مرکز استان گلستان که حول شهرداری و شورای شهر گرگان دور می زند قانون است .

در واقع همگی این افراد اعم از اعضای شورای شهر گرگان و شهردار مرکز استان مدام قانون را لق لقه سخنان خود قرار می دهند و از حقوق مردم سخن می گویند اما در عمل چیز دیگری می بینیم .

اما حرف ما در مجال فعلی قانون است و همین قانون در مورد بکارگیری بازنشستگان و افرادی که بازخرید شده اند ابلاغیه ای را توسط نهاد ریاست جمهوری صادر نموده است .

حال کسانی که در چهارچوب این قانون قرار می گیرند باید بروند و کسانی هم که شامل آن نمی شوند باید بمانند ، تمام دعوای این روزهای شورای شهر گرگان همین است وگرنه هر چیز دیگری بهانه ایست برای تسویه حساب های شخصی که مغرضین به ان دامن می زنند .

متاسفانه عصر امروز 26 تیرماه در صحن علنی شورای شهر و جلوی ساختمان شورا تجمعی اتفاق افتاد که در شان نظام شورایی و دموکراسی و مردم فهیم گرگان نبود و در حالیکه اصلا بحث تغییر یا استیضاح شهردار در دستور کار نبود برخی اعضای حامی شهردار با این تلقی که دستور جلسه به آنها اعلام نشده ، به جلسه نرفتند .

در کنار این قضیه ، شاخه مجازی این حلقه در فضای مجازی که به قول رئیس شورای شهر پیمانکار رسانه ای این جریان است نیز با شانتاژ مردم برای دفاع از شهردار، آنها را به تجمع در مقابل ساختمان شورا فرا خواند .

این کاری یعنی نافرمانی مدنی و مقابله با قانون و نهاد مقدس شورا و تحت فشار قرار دادن اعضا که اصلا کار انسانی و درستی نیست . شورا طبق قانون اختیاراتی دارد که مشروعیت آن توسط مردم و قانون اساسی به آنها داده شده است . شورا منتخب مردم است و از طرف مردم حق دارند مطالبات انها را پیگیری کنند و حرف بزنند .

اینکه یک اقلیت زورگو با امکانات رسانه ای و شانتاز تلگرامی بخواهند اعضای شورا را محدود کنند و یا آنها را بترسانند اصلا درست نیست و این منش دیکتاتوری است که در دراز مدت اثرات جبران ناپذیری دارد چه اینکه در این سه سال گذشته صدمات بدی به شهر زده است .

این فرافکنی تلگرامی و شانتاژهایی که در فضای مجازی و توهین ها و بی ادبی هایی که به برخی از اعضای شورای شهر شده متاسفانه با چراغ سبز برخی نهادهای متولی و ذیربط بوده که اجازه جولان همه جور بداخلاقی را به آنها می دهند و از برخورد با اینگونه افراد که در زمان انتخابات نیز به شخصیتهای دلسوز نظام توهین می کردند ، خودداری ورزیدند .

قرار باشد هر کسی که اندک محبوبیتی دارد برای بقای خودش دست به تجمع و اردوکشی خیابانی و تشکیل کمپین و و راه انداختن کف و سوت و ... بزند سنگ روی سنگ بند نمی شود پس بهتر است ملاک قانون باشد .

مطمئنا چهره این افراد برای ما و مردم گرگان مشخص است و اینگونه افراد که هر روز یک شاخص و یک خط قرمز برای خود ترسیم می کنند تاریخ مصرفی دارند که یک روزی تمام می شود.

امیدواریم اعضای شورای شهر گرگان نیز آرامش خود را حفظ کنند و همه چیز را به قانون بسپارند و از ابزار قانونی خود استفاده کنند چه اینکه شاید تا پایان دوره چهارم که کمتر از یک سال دیگر مانده ، تغییر شهردار جایز و به مصلحت نباشد .

آنچه که مشخص است اختلافات شهردار و اعضای شورا اینقدر عمیق نیست که در فضای مجازی و تلگرام به آن دامن زده می شود و این القا فضای بد اخلاق بیرونی است که داخل شورا را ملتهب نشان می دهد ، پس بهتر است برخی متولیان هر چه زودتر نسبت به پاکسازی فضای تلگرامی استان و بازخواست کسانی که این بستر را بوجود آورده اند اقدام کنند .

انتهای پیام /

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    پش چرا خودتون میخواهید دولت را محدود و بکوبید؟؟؟

آخرین اخبار