ژن خوب رفتنی شد؛

شب گذشته در صحن علنی شورای شهر کردکوی متن استعفای "محسن تربتی‎نژاد" شهردار منتخب کردکوی که مورد نقد بسیاری از فعالان اجتماعی و رسانه‎ای قرار داشت، قرائت شد.

شهردار منتخب کردکوی استعفاء داد + سند

به گزارش گلستان24 ؛ انتخاب محسن تربتی‎نژاد به عنوان شهردار منتخب در شهر کردکوی در ماه‎ گذشته سبب شد که شورای این شهر در کانال‎های مجازی و رسانه‎های استان گلستان مورد انتقاد قرار گیرد. فرمانداری کردکوی نیز بدون اعمال نظر و بررسی، صورتجلسه انتخاب شهردار را بدون 2 امضای اعضای شورای شهر کردکوی برای تعیین تکلیف و تصمیم‎گیری به استانداری ارسال کرد.

دفتر شوراهای استانداری گلستان نیز پس از طی مدت 10 روز پرونده را دوباره به فرمانداری کردکوی برگشت داد تا نسبت به تعیین حداقل یک امضاء از 2 امضاء افراد معترض شورا اقدام کند.

قرار بود براساس صحبت‎ها در جلسه تعیین و تکلیف انتخاب شهردار اعضای شورای شهر نسبت به انتخاب سرپرست و یا باقی‌‎ماندن آن در جلسه دیشب شورای شهر اقدام کنند و حال پس از گذشت تقریبا 10 روز از این ماجرا و پایان‌یافتن وقت قانونی در صحن علنی شورای شهر کردکوی، استعفاء شهردار جوان مطرح شد.

در بخش‎هایی از این استعفاء‌نامه ارائه شده تربتی‌نژاد شهردار منتخب کردکوی در جلسه شورای شهر آمده بود که “نظر به دلیل شخصی و سایر دلایل قادر به ادامه تصدی شهرداری نمی‌باشم و تقاضای استعفای خود را اعلام می‎دارم”.

رئیس شورای شهر کردکوی اظهار داشت: موضوع استعفای شهردار منتخب کردکوی صحت ندارد و اصلا این موضوع مطرح نبوده است.

امید دانشیار افزود: هیچ‌گونه استعفایی در کار نبوده و متن قرائت شده نسبت به تعهدی بوده که شهردار منتخب نسبت به اعضای شورا و افراد رای داده به خودش بوده که هر زمان نتواند در سمت شهرداری کردکوی به تعهدات خود عمل کند استعفا داده و می‌رود. شهردار منتخب تعهداتی را به اعضای شورا داده و در این متن به اعضای شورا اعلام کرده که اگر نتواند تعهدات خود را عملی کند قبل از استیضاح خودش آبرومندانه استعفاء داده و می‌رود.

رضا روشناسان عضو شورای شهر کردکوی در گفت‎وگو با خبرنگاران درباره متن استعفای شهردار منتخب اظهار داشت: در یک اقدام غافلگیرانه آقای شریف‌موسوی، عضو شورای شهر کردکوی در نطق پیش از دستور خود متن استعفایی را از آقای تربتی‌نژاد قرائت کردند.

وی تصریح کرد: آقای تربتی‎نژاد با توجه به فضای سنگین و اینکه بیشتر شهروندان تمایل ندارند و ابراز علاقه نشان ندادند که سکان شهرداری کردکوی را داشته باشد؛ در رسانه‌ها و محافل صحبت در این زمینه بود که شهردار کردکوی استعفا می‎دهد و من به همراهی یکی 2 نفر از اعضای شورای شهر کردکوی این مهم را به عنوان انصراف تلقی می‎کنیم.

این عضو شورای شهر کردکوی تاکید کرد: براساس بند 4 ماده 76 قانون شوراها و بند “د” این موضوع را استعفا تلقی می‎کنیم و شرایط احراز شهردار کردکوی محرز نشد و این مهم را در روزهای آینده با دو یا 4 امضاء اعضای شورای شهر اعلام می‌کنیم، تا نسبت به شهرداری کردکوی تعیین تکلیف شود.

روشناسان یادآور شد: دستور کار جلسه نامه‎های رسیده بود و به صورت غیرمنتظره استعفای شهردار منتخب کردکوی بحث شد و رئیس شورا درصدد این بود که این مسئله را جمع کرده و آن را موضوعی عادی تلقی کند. این متن برای ما مبنی بر انصراف است و آقای شریف موسوی تمایل داشتند که این متن قرائت شود و بیان کردند که خود آقای تربتی‌نژاد این متن را نوشته و امید داریم در روزهای آینده وضعیت شهردار تعیین تکلیف شود.

 

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار