شهردار گرگان از افتتاح و بهره برداری دو خانه فرهنگ در گرگان همزمان با فرا رسیدن میلاد امام حسن مجتبی (ع) خبر داد.

دو خانه فرهنگ در گرگان افتتاح می شود

به گزارش گلستان 24، حسین صادقلو صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس پیش بینی ها و برنامه ریزی انجام شده، خانه های فرهنگ (پردیس) واقع در کوی قلعه حسن و اندیشه واقع در محله فرد جهان افتتاح و توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

صادقلو با تاکید بر نقش سازمان های مردم نهاد در توسعه فرهنگی شهر یادآور شد: سازمان های مردم نهاد یکی از مهم ترین نهادهایی است که می بایست از ظرفیت سرمایه اجتماعی آنها در ترویج مفاهیم فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و در راستای ترویج آموزش های شهروندی بهره برد.

وی یادآور شد: در حال حاضر برخی خانه های فرهنگ توسط سازمان های مردم نهاد مدیریت می شوند و امیدوار هستیم رویکرد مشارکتی در راستای حضور بیش از پیش تشکل های غیر دولتی در طرح ها و برنامه خانه های فرهنگ با افزوده شدن این دو خانه فرهنگ مهیاتر شود.

به گفته وی در حال حاضر ٩ خانه فرهنگ در شهر زیر نظر سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری گرگان در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند.

شهردار گرگان تصریح کرد: با افتتاح دو مرکز فرهنگی جدید تعداد کل خانه های فرهنگ به یازده مرکز افزایش می یابد و امیدواریم بتوانیم در آینده بر اساس نیازهای محله ای تعداد بیشتری از این مراکز را راه اندازی کنیم.

صادقلو یادآور شد: در حال حاضر برخی خانه فرهنگ توسط سازمان های مردم نهاد مدیریت می شوند و امیدوار هستیم رویکرد مشارکتی در راستای حضور بیش از پیش تشکل های غیر دولتی در طرح ها و برنامه خانه های فرهنگ با افزوده شدن این دو خانه فرهنگ مهیاتر شود. 

مراسم افتتاح دو خانه فرهنگ در روز چهارشنبه، دهم تیرماه همراه با کلنگ زنی دو تقاطع غیر همسطح صیادشیرازی (واقع در چهار راه دخانیات) و بهارستان (واقع در بزرگراه شهید کلانتری) به صورت متمرکز و با حضور مسئولان و مدیران استانی و شهروندان برگزار می شود. /مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار