رضا نظری، فعال فرهنگی شهرستان خان ببین، در گفت و گو با گلستان24،

گاهی از نقطه ضعف مادی در فرهنگ سوء استفاده می کنند و با ساپورت مادی از آن به نفع خود در موضوعات سیاسی سوء استفاده می کنند.

برخی از فرهنگ، سوء استفاده سیاسی می کنند/ امام جمعه ما دست مان را می گیرد

رضا نظری، فعال فرهنگی شهرستان خان ببین، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، از فعالیت های فرهنگی در این شهرستان می گوید:

 

 

سلام. لطفا خودتون رو برای ما معرفی کنید:

سلام. رضا نظری هستم، از منطقه شهید پرور حکیم ابوالقاسم میرفندرسی، شهر خان ببین.

 

مشغول به چه کاری هستید؟

در حال حاظر، دنبال این هستیم که یک موسسه خیریه به اتفاق دوستان و برخی از بزرگان خان ببین احداث کنیم. برای شب های قدر و برنامه های فرهنگی در این شب ها نیز آماده می شویم.

 

چی شد که به عرصه فرهنگ قدم گذاشتید؟

علاقه ای که به کارهای فرهنگی داشتم، باعث آمدنم به این حیطه شد. از زمانی که خودم را شناختم حس می کردم که دوست دارم در گروه های فرهنگی، قدمی بردارم،  حتی اگر یک پادویی در این حیطه باشد.

رضا نظری خان ببین فرهنگی

 

به نظر شما چه کار های فرهنگی در استان باید انجام شود که نمی شود؟

بهترین کار های فرهنگی را، می توان برای جوانان انجام داد. اما کار فرهنگی برای جوانان در استان ما بسیار اندک است. در جوانان پتانسیل های زیادی وجود دارد که اگر به آن ها بها دهیم، می توانیم از تک تک آن ها به نفع شهر ، منطقه و استان استفاده کنیم. "من" همیشه ما را از هم جدا کرده است.

برخی از دوستان از کارهای فرهنگی سوء استفاده می کنند. مسائل فرهنگی را با کار سیاسی قاطی کرده اند و واقعا هم بهره می گیرند. گاهی از نقطه ضعف مادی در فرهنگ سوء استفاده می کنند و با ساپورت مادی از آن به نفع خود در موضوعات سیاسی سوء استفاده می کنند.

 

حمایت مسئولین در عرصه فرهنگ از شما چگونه است؟

سازمان تبلیغات اسلامی در شهرستان خان ببین، هیچ همکاری ندارد.  سازمان جوانان و فرهنگ و ورزش و امثال آن، چه کار فرهنگی تا به حال انجام داده است؟

تنها پشتوانه فرهنگی ما بعد از خدا و مردم، امام جمعه محترم، آقای شهابی است که دست مان را در همه زمینه ها می گیرد.

رضا نظری خان ببین فرهنگی

چه توصیه ای برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه دارید؟

عده ای دوستان که حرفشان شنوا دارد و گیر و گور سیاسی ندارند، محور و کمک من جوان باشند. هدف برای همه ما یکی است. اما راه هایی که می رویم متفاوت است.

 

چه اهداف و برنامه هایی برای آینده دارید؟

مهمترین آن ها ثبت و تشکیل موسسه خیره ای است که با استفاده از آن می توانیم کار هایی همچون کمک به بیماران، و جمع کردن مبلغی برای تشکیل صندوق قرض الحسنه انجام دهیم.

کارهایی که در این موسسه قرار است انجام دهیم، قبلا همه را در سطح شهرستان انجام داده ایم. از چایی دادن تا جمع کردن پول برای بیماران و بردن بچه های بی بضاعت به حرم امام رضا (ع). ثبت این موسسه دغدغه اصلی مان شده است.

رضا نظری خان ببین فرهنگی

به عنوان یک فعال فرهنگی، رسیدن به یک توافق خوب را در مذاکرات اخیر تیم مذاکره کننده کشورمان با گروه 1+5 چقدر می بینید؟

همه حرف ها را حضرت آقا گفته اند. اگر بگوییم به این مذاکره نیاز نداریم، شاید گزافه باشد. اما هر چه که حضرت آقا بگوید، حرف دل ما جوانان و کارگر ها و کشاورزان است. مردم در نهم دی نشان دادند که ما دست از دامان رهبری  و ولایت فقیه بر نمی داریم. هرچه که آقا بگوید همان است.

 

حرف آخر:

از همه دوستانی که برای بهتر شدن کارهای فرهنگی قدم برداشتند، تشکر می کنم. از جبهه انقلاب فرهنگی. جبهه ای که از خرد شروع شد. باید دست این جوانان را بگیریم که از جان و دل مایه می گذارند. حتی با یک قدم کوچک.

قسم می خورم آرمانی که این عزیزان پیگیری می کنند، آرمان امام راحل و شهدای ماست. آرمان مقام معظم رهبری است.

ارسال نظر

  • معبر سایبری فندرسک
    1

    احسنت آقا رضای عزیز.
    پرچم فندرسک بالاست با شما جوانان دلسوز فرهنگی.

  • پایگاه خبری آبشار شهر خان ببین
    0

    طرح نشاط و تعالی دهیاران و شوراهای بخش فندرسک+تصاویر

    ادامه خبر در:

    http://www.absharnews.ir/?p=6898

آخرین اخبار