معاون میراث فرهنگی و گردشگری گلستان:

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: در حال حاضر تعداد 20 مزرعه گردشگری مجوز فعالیت دارند که گلستان یکی از استان های پیشرو در این زمینه است.

20 مزرعه گردشگری در استان مجوز فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، یاسر قندهاری عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد این مزارع در استان یکی از راه های جذب گردشگر است که پس از افتتاح و بهره برداری استقبال بسیار خوبی از آنها شده است.

وی افزود: این مزارع گردشگری در زمینه پرورش دام ، گیاهان دارویی ، صیفی جات، پرورش تمشک فعالیت دارند که نخستین مزرعه گردشگری پروش گیاهان دارویی در گلستان مشغول به فعالیت است.

قندهاری گفت: 150 اقامتگاه بوم گردی فعال نیز در حوزه گردشگری استان فعالیت دارند که خوشبختانه استقبال خوبی از آنها شده است و در زمان تعصیلات عید و تابستان ظرفیت همه آنها پر می شود.

وی ادامه داد: اگر چه سیل سال 98 و دو سال پیاپی محدودیت های کرونایی ضربات زیادی را بر پیکره گردشگری استان وارد کرد اما حالا با کاهش محدودیت ها و تزریق واکسن ها شاهد رونق دوباره  واحد های گردشگری در استان هستیم.

قندهاری بیان کرد: سال گذشته یک تیم مذاکره ای از عراق برای تورهای گردشگری وارد استان شد که  امسال نتایج ان با آمدن تورهای مسافرتی از عراق به گلستان کاملا مشاهده می شود و حتی پرواز گرگان - نجف نیز در راستای همین تفاهم نامه برقرار شده است .

وی گفت: در حال حاضر نیز معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت گردشگری در گلستان به سر می برد و از تمامی حوزه های این اداره کل حتی در دیگر شهرستان ها بازدید و مسائل و مشکلات را برای بررسی بیشتر رصد می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار