مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: قوانین حوزه میراث فرهنگی در حوزه شهرستان تاریخی و تمدنی گنبدکاووس محدوده شهر تاریخی جرجان قدیم، نیاز به اصلاح دارد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در این خصوص ورود نمایند.

قوانین میراث فرهنگی در گنبدکاووس به اصلاح و تجدیدنظر احتیاج دارد

به گزارش گلستان 24، محمدجواد ساوری روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از لوح جدید ثبت ملی محراب امامزاده یحیی بن زید(ع) افزود: قوانینی میراثی که در حوزه گنبدکاووس وجود دارد از موانع اصلی توسعه شهری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر و نیز ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی این شهرستان است.

وی بابیان اینکه گنبدکاووس با برخورداری از غنای میراثی (شهر باستانی جرجان و بلندین گنبد آجری جهان) از اصلی ترین عقبه‌های تاریخی و تمدنی استان گلستان به شمار می رود، اضافه کرد: با اینکه این ظرفیت‌ها بهترین فرصت برای جذب گردشگر هستند اما برخی قوانین میراث فرهنگی سبب شده تا افراد و سرمایه‌گذاران نتوانند نسبت به ایجاد زیرساخت‌های مناسب جذب گردشگر از جمله هتل اقدام کنند.

ساوری افزود: گنبدکاووس دومین شهرستان بزرگ گلستان است و ظرفیت‌های خوب تاریخی و گردشگری برای جذب توریست دارد اما از داشتن هتل مناسب محروم است ضمن اینکه در همین شهرستان بخش خصوصی آمادگی ساخت هتل دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان ادامه داد: به سبب برخی غفلت‌ها و کم‌کاری مدیران در ادوار گذشته، ظرفیت‌های میراثی و گردشگری استان و شهرستان‌ها که می‌تواند زمینه رونق گردشگری را فراهم کنند، مورد غفلت واقع شدند که باید این کوتاهی‌ها با کار و تلاش بیشتر جبران شود.

ساوری با اشاره به تاکید رییس جمهور به استفاده بهینه از ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی گلستان برای توسعه، گفت: تلاش مجموعه مدیران استان و اداره کل میراث فرهنگی، اجرایی کردن راهبرد و اهداف دولت است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار