مدیر مرکز اسلامی استان گلستان:

مدیر مرکز اسلامی استان گلستان گفت: پیامبر اکرم(ص) در گفتمان‎های مختلفی مردم را دعوت به اخوت، برادری و یکدلی می‎کر‎دند.

ریشه وحدت شیعه و سنی در جامعه اسلامی ریشه قرآنی دارد

به گزارش گلستان۲۴؛ حجت الاسلام و المسلمین نورعلی دیلم در پیش نشستی که به صورت مجازی برگزار شد؛ بیان کرد: پایبندی به قوانین دین مبین اسلام توام با نگرش توحیدی و نگاه به وحدانیت خداوند متعالی از مهمترین راه رسیدن به وحدت تمدن اسلامی است. 

وی ادامه داد: مسلمانان با تلاش بسیار می‎توانند در مسیر دانش ورزی، خردورزی و بصیرت گام نهند و به قله‎های پیشرفت علمی دست یابند. 

حجت الاسلام دیلم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، رسیدن به وحدت تمدن را مشارکت و نظارت همگانی خواند و افزود: دستور به تواصی به حق و تواصی به صبر از تاکیدات کلام الهی است و در بحث مشارکت همگانی بحث از امر به معروف و نهی از منکر که یک فریضه الهی و از ضروریات دین است مسلمانان نباید از آن غافل شوند.

مدیر مرکز اسلامی استان گلستان عنوان کرد: دشمن امروز القا می‎کند که چهاردیواری و اختیاری و افراد یکدیگر را دعوت به معروف نکنند اما در مقابل دین مبین اسلام دستور می‎دهدکه همه مسلمانان باید اهل نصیحت باشند. 

وی ریشه وحدت شیعه و سنی را در جامعه اسلامی، ریشه قرآنی برشمرد و گفت: مومنان با هم برادرند و باید در بین برادران ایمانی خودتان اصلاح کنید و کینه و کدورت را از بین ببرید و بایستی به ریسمان الهی چنگ زنید.

حجت الاسلام دیلم وحدت شیعه و سنی را مبنای رهبران جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: امام خمینی(ره) در سال40،41،42 که هنوز از انقلاب خبری نبود سخن از وحدت و انسجام با فلسطین و مسجد الاقصی می‎گفتند و امروز نیز شاهدیم مقام معظم رهبری دیده‎بان هوشیار و ناخدای کشتی انقلاب بزرگترین منادی وحدت هستند، توهین به مقدسات و امهات مومنین را حرام شرعی اعلام کردند

ارسال نظر

آخرین اخبار