مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از برپایی ۶۲۴ سفره افطاری در قالب اجرای پویش ملی هلال رحمت در استان خبر داد و گفت: در ماه رمضان امسال ۳۲ هزار و ۲۳۴ نفر که بخشی از آن‌ها مسافر بودند مهمان ضیافت افطاری خیرین هلال احمر شدند.

ضیافت افطاری هلال احمر گلستان برای ۳۲ هزار روزه‌دار

به گزارش گلستان 24، قاسم غریب‌آبادی با اشاره به اجرای پویش ملی هلال رحمت تا پایان ماه مبارک رمضان اظهار کرد: همچنین تاکنون سه هزار و ۳۲۴ بسته معیشتی با مبلغ ۲ میلیارد و ۶۵۰ هزار تومان به همت خیرین و خانه‌های هلال جمع‌آوری و در محلات کم‌برخوردار مشمول طرح ۲۰۲۰ و سایر محلات استان توزیع شده است.

وی به استقرار ۱۵ پایگاه جمع‌آوری کمک برای کمک به مردم مظلوم غزه در قالب پویش بشردوستی اشاره کرد و افزود: در قالب طرح نیابت ۲۰۸ داوطلب به ۵۷۸ نفر در هشت سرای سالمندان و ۷۳ محل زندگی سالمندان خدمات داوطلبانه و معیشتی ارائه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به پایان طرح ملی یکپارچه خدمات نوروزی ۱۴۰۳ جمعیت هلال احمر گفت: تا پایان اجرای این در گلستان ۱۴۷ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: با درایت استاندار، برنامه‌ریزی و تلاش تمامی دستگاه‌های متولی و همراهی مردم در رعایت قوانین و مقررات رانندگی نوروز امسال تعداد کاهش جانباختگان ۶۱ درصد و کل حوادث جاده‌ای ۱۵ درصد کاهش یافت.

غریب‌آبادی با بیان اینکه اجرای طرح ملی یکپارچه خدمات نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۱۷ فروردین ادامه داشت، گفت: این طرح به صورت طرح‌های خدمات امداد و نجات، خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی، پویش هلال رحمت و ارائه آموزش‌های همگانی به مسافران در سراسر استان به اجرا درآمد.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی خدمات بشردوستانه جوانان به مسافران نوروزی، یادآور شد: هشت پست ثابت و ۱۱ پست سیار در استان برقرار شد و در طول طرح ۱۴۷ هزار مسافر به پست‌ها مراجعه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان اطلاع‌رسانی درباره نقاط حادثه‌خیز و آسیب‌پذیر، مراجعه به خیمه نماز، استفاده از فضای دوستدار کودک و غرفه کارآفرینی یاس را از جمله خدمات هلال احمر به مسافران نوروزی برشمرد.

غریب‌آبادی با بیان اینکه در مدت اجرای طرح یک هزار و ۳۶۷ عضو جوان بکارگیری شدند، افزود: پویش بهرفت یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی بود که اعضای جوان در پست‌های نوروزی اجرا و مسافرین ضمن امضای میثاق نامه بهرفت و دریافت توصیه‌های ایمنی حین سفر، متعهد شدند به بهبود رفتارهای ترافیکی کمک کنند، همچنین ۲۲۶ اکیپ سحاب در مراکز تفریحی استان به مسافرین خدمات امدادی و بشردوستانه ارائه دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در ادامه با اشاره به طرح خدمات امداد و نجات نوروزی گفت: در مدت اجرای طرح ۳۶ پایگاه و پست موقت، مرکز امدادی و کشیک اضطراری شعب در آماده باش کامل بودند و هنگام اجرای طرح پوشش امدادی خدمات مناسبتی شب‌های قدر و راهپیمایی بزرگ روز قدس هم به صورت همزمان انجام شده است.

غریب‌آبادی افزود: در این مدت ۴۸۰ نیروی عملیاتی با به‌کارگیری ۱۰۳ دستگاه آمبولانس، ۲۳ دستگاه خودروی نجات به همراه ۱۱ دستگاه از دیگر خودروها بکارگیری و نیروها برای پوشش ۲۱۲ مورد حادثه و خدمات اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه از تعداد کل حوادث ۹۵ مورد آن حوادث جاده‌ای و ترافیکی بوده است، یادآور شد: در حوادث نوروز امسال ۲۷۵ نفر مصدوم شدند که ۵۰ نفر از مصدومان به صورت سرپایی در محل حادثه مداوا شدند و ۸۳ مصدوم هم توسط نیروهای هلال‌احمر برای تکمیل مراحل درمان به مراکز درمانی انتقال یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلل احمر گلستان با اشاره به فعالیت داروخانه‌های گرگان و گنبدکاووس در نوروز بیان کرد: ۵ هزار و ۶۷۱ نفر برای تأمین داروی موردنیاز خود به این داروخانه‌ها مراجعه کردند همچنین پیش از تعطیلات به بیماران خاص و شیمی درمانی اطلاع‌رسانی لازم برای تهیه داروهای لازم در ایام تعطیلات شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از خدمات حوزه درمان هلال‌احمر معاینات پیش از اعزام حجاج است، افزود: از ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین در ۱۰ شهرستان، ۴ هزار و ۸۰۵ زائر حج تمتع کار معاینات پزشکی پیش از اعزام آن‌ها انجام شده و برای تکمیل مراحل ثبت نام به ۳۹ کاروان در سطح استان معرفی شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار