مراسم تشییع متمرکز استانی روز دوشنبه 19 مرداد 94 ساعت 9/00 صبح از معراج شهدا واقع در بهداری سپاه نینوا آغاز می شود .

برنامه کامل تدفین شهدای غواص در استان گلستان

به گزارش گلستان 24 این تشییع  از مسیر خیابان پاسداران ، خیابان شهداء و چهار شهدا ء ادامه خواهد داشت و سپس  پیکرهای 13 شهید غواص خط شکن به محل تدفین انتقال داده خواهند شد.

برنامه کامل تدفین شهدای غواص در استان گلستان

درابتدا مقرر شده بود که این شهدا پس از تکریم در شهرهای مختلف استان در نوکنده، انبارالوم و اینچه برون از توابع شهرستان های بندرگز، آق قلا و گنبدکاووس و همچنین روستای قرق از توابع شهرستان گرگان تشییع و به خاک سپرده شوند.

 اما درخواست زیاد شهروندان برای حضور دائمی شهدای غواص در شهرهای آنان باعث شد که بررسی های لازم انجام و این دریا دلان در شهر نوده خاندوز از توابع شهرستان آزادشهر، گمیشان و ستاد فرماندهی انتظامی استان گلستان نیز تدفین شوند.

مراسم تشییع در این مناطق روز سه شنبه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور اقشار مختلف مردم انجام می شود.

دو شهید گمنام در شهر انبارالوم به خاک سپرده می شوند، که یکی از آنان 23 ساله بوده و اول فروردین امسال تفحص شد و دیگری شهید 18 ساله ای است که در سوم اردیبهشت ماه سال جاری مورد تفحص قرار گرفت.

 دو شهید غواص خط شکن در شهر نوده خاندوز تدفین می شوند که 27 ساله و 21 ساله بوده و اول فروردین ماه تفحص شدند.

یک شهید 19 ساله که یکم فروردین سال جاری تفحص شد در ستاد انتظامی مرکز استان گلستان به خاک سپرده می شود.

دو شهید دریادل خوشنام نیز در روستای قرق به خاک سپرده می شوند که به هنگام شهادت 18 ساله و 24 ساله بوده اند.

 اینچه برون میزبان دو شهید 20 ساله و 17 ساله بوده و نوکنده دو مهمان شهید 17 ساله و 27 ساله خواهد داشت و دو خط شکن و غواص گمنام نیز در شهر گمیشان تشییع و به خاک سپرده می شوند.

مراسم شب وداع فردا شب در شهرهای نام برده شده بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

پیکر این 13 شهید گمنام یکشنبه 18 مرداد در میان ازدحام جمعیت و حضور پرشور مردم گرگان مرکز استان گلستان مورد استقبال و تشییع قرار گرفت .

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  سخنران و حاج صادق آهنگران مداح مراسم شب وداع با این 13 شهید غواص و خط شکن بودند .

گفتنی است طبق اعلام مسئولین ستاد غواص و خط شکن استان گلستان ، مراسم چهلم شهدای غواص و خط شکن در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار