ابوالقاسم عبدی، درباره فیلم محمد رسول الله (ص):

افزایش بازدید باعث می شود که فیلم درکل دنیا پخش خواهد شود. ما از مردم خواهش می کنیم که برای دیدن فیلم بروند و دیگران را به دیدن آن دعوت کنند

نمایش نقش یهود در زمان پیامبر(ص) علت مخالفت دشمنان است/ برای پخش جهانی فیلم، همه به سینما برویم

ابوالقاسم عبدی، مسئول فرهنگی دفتر بنیاد غدیر و حوزه علمیه امام صادق (ع) ، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، درباره نقاط قوت فیلم محمدرسول الله (ص) می گوید: یکی از نقاط قوت این فیلم این است که به مقطعی از تاریخ اسلام پرداخته که هیچ بهانه ای دست دشمنان نمی دهد. اگر به زمان نوجوانی پیامبر (ص) و جنگ های ایشان اشاره می شد، قطعا برای تعدادی از مسلمانان، مخصوصا مسلمانان اهل سنت حساسیت برانگیز می شد. این که به این مقطع از زندگی پیامبر (ص) اشاره کردند بسیار خوب است.

وی می گوید: همچنین جلوه های ویژه بسیار عالی یکی دیگر از نقاط قوت این اثر فاخر است. جلوه های ویژه آن باعث جذب مخاطب می شود. استقبال کنندگان از این فیلم نیز صرفا خانواده های مذهبی نبودند و همه برای دیدین این فیلم حاظر می شوند. حتی با وجود مدت سه ساعته این فیلم، کسی را ندیدم که در مدت پخش آن سالن را ترک کند.

عبدی معتقد است نشان ندادن چهره پیامبر (ص) در این فیلم جلوی بهانه گیری های دشمن را گرفته است و یکی دیگر از نقاط قوت آن محسوب می شود.

وی ادامه می دهد: یکی از موضوعاتی که در این فیلم به آن اشاره شده و به نظر من کمتر به آن پرداخته شده بود، نقش یهود از زمان تولد پیامبر (ص) تا زمان رسیدن ایشان به بعثت و بعد از آن است. این فیلم بسیار خوب نقش یهود را در زمان تولد ایشان به تصویر کشیده است.

ابوالقاسم عبدی، درباره فیلم محمد رسول الله (ص):

ابوالقاسم عبدی یکی از دلایل مهم مخالفت دشمنان با فیلم محمدرسول الله(ص) را این می داند که حدودا در یک سوم آن به نقش یهود پرداخته شده است. وی می گوید: از آنجایی که چهره پیامبر (ص) در این فیلم نشان داده نمی شود و مقطع سنی مناسبی از زندگی ایشان به تصویر کشیده می شود، بهانه دیگری برای آنان نمی ماند و دلیل مخالفت آن ها پرداختن به حضور یهود در این فیلم است.

وی می گوید: جلوه های ویژه فیلم به روز و از نظر سینمای حرفه ای عالی بود. این فیلم قطعا در سینمای جهان اثر بخش خواهد بود. افزایش بازدید باعث می شود که فیلم درکل دنیا پخش خواهد شود. ما از مردم خواهش می کنیم که برای دیدن فیلم بروند و دیگران را به دیدن آن دعوت کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار