یحیی حسام در بررسی هدف امام حسین (ع) از قیام:

آمریکا و غرب برای نفوذ در این حیطه سعی در کمرنگ کردن ولایت فقیه ، ایجاد دو دستگی و قرار دادن برخی از سران نظام در مقابل شخص مقام معظم رهبری وجایگاه عظیم ولایت فقیه دارند.

قیام عاشورا و شکست پروژه نفوذ دشمن/ کمرنگ جلوه دادن ولایت فقیه حربه اصلی دشمن است

شیخ یحیی حسام، فعال فرهنگی شهرستان گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با بیان این که نفوذ به معنای رخنه کردن است که گاهی برای کسب اطلاعات و جاسوسی و تخریب براندازی است، بحث نفوذ غرب و آمریکا را با توجه به انگیزه و هدف اباعبدالله حسین (ع) از قیام عاشورا بررسی کرد و افزود: با این بررسی در می یابیم که ایشان در مقابل نفوذ چه برخوردی داشتند:

وی ادامه داد: نفوذ گاهی حضوری است. گاهی دشمن به صورت حضوری در جامعه ای که قصد تخریب آن را دارد وارد می شود. امروز می بینیم در عراق و افغانستان، آمریکا به صورت حضوری وارد شد و نفوذ کرد. اما گاهی این نفوذ به صورت حضور فیزیکی نیست. بر اساس برنامه ریزی ها ، ایده ها و برنامه های فرهنگی دشمن است.

 

قیام عاشورا

 

 

1. هدف اعتقادی و دینی

انگیزه دینی و اعتقادی باعث شد امام حسین (ع) قیام کنند. زیرا نفوذ دشمن در دین پیامبر آنقدر بالا گرفته است که بعد از 50 سال سنت ایشان کنار گذاشته شده و بدعت ها و خرافه ها وارد دین شده است. امروز هم دشمن سعی می کند با وارد کردن خرافه به دین اسلام، مردم را دین زدا و دین گریز بار آورد.

امروز در لندن انداختن آب دهان در خیابان جرم است و جریمه دارد. اما در همین لندن برای قمه زنی خیابان اصلی را می بندند تا شیعیان انگلیسی که مقام معظم رهبری فرمودند دشمنان ما خواهند بود، مراسم قمه زنی را انجام دهند و حتی آمبولانس هم برای آن ها فراهم است. آیا انگلیس برای مذهب ما دلش سوخته است؟! دشمن سعی می کند خرافه را وارد دین و اجتماع ما کند.

 

2. هدف اجتماعی

اباعبدالله حسین (ع) فرمودند من برای اصلاح جامعه قیام می کنم. ایشان احساس خطر می کند وقتی می بیند کسانی که همراه پیامبر (ص) بودند امروز زیر علم دشمنان سینه می زنند. امروز نفوذ آمریکا در این وادی هم انجام شده است. آنها بحث فرزند کمتر را مطرح کردند. هرچه مسلمانان کمتر باشند سلطه بر روی آن ها راحت تر خواهد بود. خواسته یا ناخواسته ما قبول کردیم و امروز جامعه ما به سوی پیری گام بر میدارد. در بحث امر به معروف و نهی از منکر هم دشمن سعی کرد  نفوذ کند و در جامعه ما هر کسی سرش به کار خودش باشد.

 

3. هدف اصلاح فرهنگ جامعه

امام حسین (ع) می فرمایند انگیزه قیام من اصلاح امت جدم پیامبر (ص) است. نفوذی که در آن زمان در این امت بوجود آمده است را امروز هم شاهد هستیم. آن ها در پوشش و نوع غذا خوردن ما هم ورود پیدا کردند.

امروز با افتخار اعلام می کنند که در جامعه اسلامی ما نمایندگی هایی که اصل آن در آمریکا و لندن است افتتاح کرده اند و ما هم با افتخار این موضوع را جشن می گیریم!

حتی ارتباطات اجتماعی ما را از طریق نفوذ تحت الشعاع قرار دادند. امروز اردوهای مختلط و رفت و آمد هایی که موازین شرعی در آن رعایت نمی شود، برای خانواده های ما افتخار شده است. حتی در سبک معماری ما هم نفوذ کرده اند و معماری اسلامی ما را تغییر دادند.

گاهی نفوذ قومی و مذهبی انجام می شود. اختلافات قومی و مذهبی را بین ما رواج می دهند و این ایده انگلیس است. ایده اختلاف بیانداز و حکومت کن.

 

قیام عاشورا

 

4. هدف سیاسی

شناخت امام و اطاعت از وی بر ما واجب است. در زمان ما ولی فقیه، جانشین معصوم است. آمریکا و غرب برای نفوذ در این حیطه سعی در کمرنگ کردن ولایت فقیه ، ایجاد دو دستگی و قرار دادن برخی از سران نظام در مقابل شخص مقام معظم رهبری وجایگاه عظیم ولایت فقیه دارند. همه باید از حکم ولی فقیه اطاعت کنند.

امروز اگر می بینیم آمریکا و غرب روی خوش به ما نشان می دهند، باید بدانیم که یقینا هیچ گاه دلشان برای ما و دین مان نسوخته است و بدون شک برای ما برنامه دارند. با نفوذ در همه عرصه ها  اسلام را در ذهن جوانان ما طوری رقم می زنند که آنان را در مقابل دین  و ولایت قفیه قرار دهد.

ارسال نظر

آخرین اخبار