مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از کسب موافقت های اولیه برای بین المللی شدن جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین که همه ساله در استان گلستان برگزار می شود، خبر داد.

جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین بین المللی می شود

به گزارش گلستان24،ابراهیم کریمی روز پنجشنبه در همایش گلستان مقصد گردشگری در سالن اجتماع دانشگاه شمس گنبدکاووس گفت: در هفته گذشته بحث بین المللی شدن این جشنواره در سازمان میراث فرهنگی کشور مطرح شد و با تداوم این جلسات در هفته های آینده، این موضوع به صورت کارشناسی مورد برسی قرار می گیرد.
وی خطاب به معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور که در این همایش حضور دارد، گفت: علاوه بر ضرورت بین المللی شدن جشنواره فرهنگ اقوام، موضوع جزیره آشوراده و استفاده از ظرفیت های گردشگری آن به عنوان نگین گردشگری کشور نیز نیازمند توجه ویژه است.
وی گفت: جزیره آشوراده در استان گلستان این ظرفیت را دارد که در افزایش اقتصاد گردشگری منطقه و کشور نقش داشته باشد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به برگزاری جشن نوروز با هدف معرفی آیین ها و سنت های مناطق مختلف کشور در 12 استان اشاره کرد و گفت: در قالب این برنامه در استان گلستان نیز در شهرهای گنبدکاووس و بندرترکمن آیین های جشن نوروز برگزار می شود.
کریمی، استان گلستان را برخوردار از ظرفیت های بالای گردشگری به ویژه در زمینه طبیعت گردی دانست و خطاب به مدیران دفاتر خدماتی آژآنس های مسافرتی که در این همایش حضور داشتند، گفت: گلستان با برخورداری از جنگل، دریا، دشت و کوهستان می تواند، پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشد.
وی تعادل و توازن بخشی به ظرفیت های گردشگری ا ستان گلستان در مناطق مختلف این استان را از برنامه های میراث فرهنگی استان برشمرد و از فرمانداران و شهرداران مناطق مختلف این استان که در این همایش حضور داشتند به خاطر همکاری در تحقق این هدف میراث فرهنگی استان، تقدیر کرد.
همایش گلستان مقصد گردشگری باهدف توسعه گردشگری داخلی، معرفی جاذبه های گردشگری استان، آشنایی با دیدگاه های مسئولان استان و شناسایی نیازهای مجریان تورهای داخلی با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، مدیران دفاتر خدماتی آژانس های مسافرتی کشور، معاونین استانداری گلستان و برخی مدیران کل و نیز فرمانداران و شهرداران مناطق مختلف استان برگزار شد.
در حاشیه این همایش، نمایشگاهی از توانمندی های استان گلستان در زمینه های مختلف از جمله قالی و قالیچه ترکمن، صنایع دستی شامل زیورآلات، سوزندوزی، پوشاک سنتی اقوام مختلف ساکن در گلستان، منبت و صنایع دستی چوبی و غذاهای سنتی و محلی استان گلستان به نمایش گذاشته شده است.
افتتاح یگان حفاظت میراث فرهنگی شرق استان گلستان در گنبدکاووس و آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه محوطه برج قابوس به عنوان بلندترین برج آجری جهان در گنبدکاووس که در قالب چند طرح از جمله احداث نمازخانه، دو سالن آمفی تئاتر، غرفه های تجاری برای عرضه صنایع دستی و سرویس بهداشتی اجرای می شود، از دیگر برنامه های این همایش اعلام شده است.
مدیران دفاتر خدماتی گردشگری شرکت کننده در این همایش نیز در مدت حضور خود در استان گلستان از جاذبه های گردشگری مناطق مختلف این استان بازدید و با ظرفیت های گلستان در این زمینه آشنا می شوند. 

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار