معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف گلستان:

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به اینکه موقوفات جزو انفال است بر لزوم وصول مطالبات تاکید کرد و از عدم پرداخت حق موقوفات هزاران مستاجر در این استان خبر داد.

راه‎اندازی کاروان شادی در دهه ولایت/ همایش بانوان ولایی در عید غدیر برگزار می‎شود

به گزارش گلستان24 ، حجت‎الاسلام حسن دارابی در جلسه هم‎اندیشی و توجیهی یاوران وقف و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی استان گلستان ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و گرامیداشت دهه امامت و ولایت اظهار کرد: در عرصه موقوفات نیاز به تلاش‎های بیشتر است و تشکیل انجمن یاوران وقف با هدف شناسایی و توجه به نیازهای جامعه راه‎اندازی شده است.

وی با اشاره به معرفی امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان گفت: این بقعه به سه واسطه به امام جعفر (ع) می‎رسد، این امام به مرگ طبیعی از دنیا رفت، مردم جان فدای امامان زمان حیات خویش بودند و نگذاشتند که این امام ترور یا شهید شود، همانطوری که در زمان پیامبر (ص) انسان‎هایی جان فدا مانند امام علی (ع) وجود داشت و پیامبر به مرگ طبیعی از دنیا رفت.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان افزود: ملتی که کوتاهی کند امام جامعه غریب می‎شود و با شربت شهادت به لقاءالله می‎پیوندد، خدا شهادت را برای اولیای خاص خودش قرار می‎هد.

دارابی از یاوران و تلاشگران عرصه وقف به عنوان سربازان امام زمان (عج) یاد کرد و گفت: باید در قدم به راهی که گذاشتید افتخار کنید این مسیر مسوولیت‎آور است، تلاش کنید تا دغدغه انتخابی که کردید از کارهای شخصی‎تان بیشتر باشد.

وی با اشاره به اینکه در جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی برنامه‎های ویژه‎ای در سطح بقاع متبرکه استان گلستان پیش‎بینی شده است، گفت: مسوولان فرهنگی استان نباید فقط شعار بدهند که بودجه نداریم باید از ظرفیت‎های مردمی برای جهاد فرهنگی بهره بگیریم و آتش به اختیار عمل کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به اقدامات موفقیت‎آمیز فعالیت‎های قرآنی در زندان‎ها گفت: در کانون اصلاح و تربیت، فردی مبادرت به حفظ 17 جزء قرآن کریم کرد که نشان می‎دهد زندان‎ها تبدیل به کانون فرهنگی شدند.

دارابی با تاکید بر اینکه دهه ولایت در بقاع متبرکه باید باشکوهتر از سال‎های گذشته برگزار شود، اظهار کرد: راه‎اندازی کاروان شادی دهه ولایت با حفظ شئونات اسلامی توسط خادمان بقاع متبرکه از برنامه‎های پیش‎بینی شده در این دهه است.

وی از برگزاری همایش بانوان ولایی همزمان با عید سعید غدیر در استان خبر داد و گفت: 17 مبلغ در عید غدیر به بقاع متبرکه اعزام می‎شوند که لازم است خیمه‎های معرفت مهیای حضور مبلغان باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به اینکه ویژه‌برنامه بصیرت عاشورایی در دو ماه محرم و صفر در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود، افزود: اوقاف و امور خیریه در ایام مختلف سال برنامه‌های متنوع فرهنگی، دینی و مذهبی را پیش‌بینی کرده است.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار