احسان سیستانی، فعال فرهنگی کردکوی، در پاسخ به سوال گلستان24:

اصلی ترین کار برای زنده نگه داشتن یاد شهیدان، ادامه دادن راه آنان است. هدف شهیدان حفظ نظام جمهوری اسلامی بود. ما باید راه آن ها را ادامه دهیم.

«هدف شهیدان حفظ نظام بود، باید راهشان را ادامه دهیم»

احسان سیستانی، فعال فرهنگی شهرستان کردکوی، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، درباره تاثیر کاروان های راهیان نور در زنده نگه داشتن یاد شهیدان می گوید: سال ها از جنگ گذشته است و یک سری از خاطرات زمان جنگ به جای مانده است که در جامعه منتشر می شود. باید افراد، خانواده ها و مردم  را ببریم تا از نزدیک و به صورت ملموس، محیط هایی که در آن جا رزمندگان در زمان جنگ، جنگیدند و در آن نقاط به شهادت رسیدند ، یا به مرحله جانبازی نایل آمدند ببینند و با آن ها آشنا شوند.

 

وی با اعتقاد به این که این آشنایی با محیط به صورت نزدیک، می تواند در محیط جامعه تاثیر گذار باشد، می گوید: همان گونه که ما به زیارت بعضی از امام زادگان، ائمه و اماکن های مقدس می رویم و این موضوع در ما تاثیر روحی و معنوی می گذارد، سفر با کاروان های راهیان نور و دیدن مناطقی که رزمندگان جان خود را در آن مکان فدا کردند می تواند، تاثیر معنوی در افراد، مخصوصا جوان ها و خانواده ها بگذارد.

راهیان نور

احسان سیستانی معتقد است که از راه های مختلفی می توان یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس را زنده نگه داشت، وی می گوید: یکی از این راه ها ، همین یادواره هایی این است که به صورت نمادین برگزار می شود. اما اصلی ترین کار این است که راه این شهیدان را ادامه دهیم و اهدافشان را دنبال کنیم. باید ببینیم آن ها چه خواسته ای از ما داشتند و در وصیت نامه ها و صحبت هایشان چه گفته اند.

وی می گوید: اگر بخواهیم از سیره شهیدان پیروی کنیم، آن را بفهمیم و در آن مسیر حرکت کنیم، می توانیم هدف و مقصد شهیدان را که حفظ ارزش های نظام مقدس اسلامی و پیروی از راه امام و رهبری است را ببینیم و دنبال کنیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار