مهدی سندگل، فعال فرهنگی شهرستان گنبد در پاسخ به سوالات گلستان 24:

در جبهه مدیریت جهادی، آن قدر که باید کار و صحبت می شد، نشد. این موضوع به سن بالای وزیران و نگاه دیپلماسی دولت بر می گردد.

مدیریت جهادی در دولت تدبیر و امید رنگ باخته است

 مهدی سندگل، فعال فرهنگی شهرستان گنبد ، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، با تبریک سال جدید می گوید: ما روزی یک سال خود را از حضرت فاطمه (س) می گیریم. امسال هم که ایام فاطمیه با نوروز مصادف شده است، بهار مان به نام مبارک ایشان مزین شده است. انشاالله امسال سالی باشد، که همان فرهنگی که مد نظر حضرت آقا است، قوی تر و بهتر انجام گیرد.

وی با بیان این که در سال 93، حضرت آقا روی سه مقوله فرهنگ، اقتصاد و مدیریت جهادی صحبت کردند، می گوید: مدیریت جهادی، موضوعی بود که در این سال توسط مسئولین، خیلی تاکید نشد. بیشتر روی اقتصاد بحث شد و در جبهه فرهنگ هم مردم در جبهه های فرهنگی خود جوش فعالیت داشتند. در جبهه مدیریت جهادی، آن قدر که باید کار و صحبت می شد، نشد. این مقوله یکی از وظایفی است که حضرت آقا روی دوش همه مردم و مسئولین قرار داد.

سند گل معتقد است:« کمرنگ شدن مدیریت جهادی، در هشت سال قبل اتفاق نیافتاد و در این دولت رخ داد. این موضوع به سن بالای وزیران و نگاه دیپلماسی دولت بر می گردد. دولت بیشتر روی مقوله دیپلماسی  کار می کند تا فعالیت روی ظرفیت های داخلی کشور و معتقد است اگر امور را به این صورت پیش ببریم، به مراتب راحت تر می توانیم معیشت مردم را سامان ببخشیم. این باعث می شود که به مشکلات زیادی بر بخورند و برخورد هم کرده اند.» وی ادامه می دهد: مدیریت جهادی کمرنگ ترین مقوله ای بود که در سال 93 به آن نگاه شد. این مقوله در این سال فراموش شد و یا خیلی به ندرت روی آن کار شد.

مدیریت جهادی

این فعال فرهنگی درباره چگونگی عملکرد وزارت فرهنگ در سال جهاد فرهنگی می گوید: اتفاقی که در سال 93 نمود پیدا کرد این بود که، یک فضای فرهنگی مردمی در داخل کشور ایجاد شد و این هم در گفتار و نگاه های رهبری وجود داشت. نگاه فرهنگی که متولی این حوزه، یعنی وزارت ارشاد باید انجام می داد و نتوانست انجام دهد و بعضا کار را هم در بعضی از جا ها خراب کرد. وزارت ارشاد وظیفه ای که باید در بحث فرهنگ و نشر فرهنگ اسلامی دارد را درست انجام نداد و به بدترین شکل ممکنی که می شد انجام دهد، انجام داد. امروز نسخه های آن را در جامعه می بینیم. تک خوانی زنان و ترویج نشر فرهنگ غربی. این ها باعث می شود فضای اسلامی که در جامعه توسط مردم در حال رشد است را زیر سوال برود.

وی مهمترین نقص دولت در سال گذشته را ، در حوزه فرهنگ می داند، و می گوید: رهبری هم در نشستی، به وزیر فرهنگ مستقیما اشاره می کنند وی می گویند من نسبت به فرهنگ خیلی نگران هستم و این فضای خیلی بدی است که شما در آن حرکت می کنید.

سندگل همچنین می گوید: نگاه حضرت آقا هم مثل امام (ره) روی فرهنگ مردمی و جهادی است که خودشان این موضوع را با راهنمایی ها ی خود، قدم به قدم رو به جلو حرکت می دهد. اما در آن قسمت کار که به عهده وزارت فرهنگ و متولی دستگاه فرهنگی بود، متاسفانه بسیار بد عمل شد و در جاهایی هم غلط کار کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار