اینجا فاصله نسل ها صفر است

امیرعلی کودک ۱۰ساله گلستانی در سومین روز سفر کاروان بسیج رسانه این استان به سرزمین نور، چنان تاثیری پذیرفت که ناخودآگاه گلبوسه های عشق را بر دستان راوی یادگار دفاع مقدس روانه کرد.

 تمنای کودک گلستانی برای بوسه بر دستان یادگار دفاع مقدس

به گزارش گلستان 24، حوالی غروب دیروز کاروان بسیج رسانه گلستان در نهر خین حال و هوای دیگری را تجربه کرد.

و حال خین کجاست؟

خین ۵ کیلومتری خرمشهر و در مسیر شلمچه قرار دارد که در عملیات کربلای ۴نزدیک به یک هزار تن شهید داده است.

راوی می گوید: در توصیف نهر خین اولین جمله ای که به ذهن خطور می کند، نهر خونین است.

وی با اشاره به اینکه در عملیات ۴ رزمندگان ما با غدم الفتح مواجه شدند، اما شهدای زیادی داشتیم، می افزارید: نهر خین نماد واقعی ایثار و شهادت است.

امیرعلی نقوی که از آغاز سفر این کاروان، در حال و هوای کودکانه خود با مداحی ها و صلوات های قرآنی گاه به گاهش ناخودآگاه دل زائران خبرنگار را همراه خود ساخته بود، شاید گمان نمی کرد بتواند در گذر چند دقیقه نشستن پای روایت گری سردار محمد احمدیان یادگار دفاع مقدس، مسیر پر پیچ و خم هشت سال جنگ تحمیلی را پیموده و هنوز روایت دفاع تمام نشده به دست بوسی سردار برود. 

سردار هنوز در همان حال و هوای صمیمی دوران جبهه است که در مقابل حرکت امیرعلی و چشم های معصومانه و اشکبارش تاب نمی آورد. او را به آغوش می کشد و می گوید: پسرم این وظیفه من بود و اجازه نمیدم دستم رو ببوسی.

سردار در مقابل اصرار کودک می گوید: پس بیا صورت همدیگر رو ببوسیم.

از امیرعلی می پرسم چرا می خواستی دست سردار را ببوسی؟

او که با چشم های اشکبار حالا کنار لاله های منقش به تصویر شهدا و روی زمین نشسته است، می گوید: او رزمنده جنگ بود و برای کشورمون جنگید. می خواستم دستش رو ببوسم و ازش تشکر کنم.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می کنی وقتی از اینجا رفتی چیکار باید کنی، می گوید: حتما باید نمازهام رو سروقت و درسامو خوب بخونم تا آدم خوبی برای کشور بشم.

TTTTT 2.JPG - 68.75 کیلو بایت

انتهای پیام/ زرین نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار