با همکاری و مشارکت اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشانTفرمانداری گمیشان و همچنین بخشداری سیمین شهر جشنواره فرهنگ روستا در سقر تپه برگزار شد .

جشنواره فرهنگ روستا در سقر تپه شهرستان گمیشان + تصاویر

این برنامه فرهنگی که در مجاورت گل فشان  قارن یارق روستای سقر تپه برگزار شد با حضور فرماندار و مسئولین محیط زیست همراه بود.

به گزارش گلستان 24، در این برنامه که همراه با برنامه پیاده روی همگانی و نیز پاکسازی حاشیه گل فشان روستا انجام شد حدود 500 نفر شرکت داشتند و در پایان به قید قرعه به تعدادی زیادی از افراد شرکت کننده جوایز ارزنده ای که توسط محیط زیست و بخشداری سیمین شهر لحاظ شده بود بین حاضرین اهدا شد .

بیانی با اشاره به گل فشان قارن یارق گفت:گل فشان قارن یارق در سه کیلومتری روستای سقر تپه از روستاهای بخش گلدشت گمیشان واقع شده است .این اثر طبیعی از مهمترین گل فشان های موجود در عرصه های شمالی استان گلستان می باشد که علاوه بر جنبه گردشگری،بومیان از آن در درمان روماتیسم های مفصلی و ... نیز بهره گیری می کنند .

بیانی افزود :این برنامه محیط زیست محور در راستای پاکسازی تفرج گاه های شهرستان های گمیشان و بندر ترکمن بعد از تعطیلات نوروزی صورت گرفته است و منطقه مذبور از حیث زباله های موجود پاکسازی شد .

ارسال نظر

آخرین اخبار