الفبای خودسازی-8

الفبای خودسازی که گردآوری شده از کتاب به خودآ، برگرفته شده از کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره) به ترتیب حروف الفبای فارسی است از این پس در سایت گلستان 24 دنبال نمایید.

دربست تا بهشت!

به گزارش گلستان 24، الفبای خودسازی که گردآوری شده از کتاب به خودآ، برگرفته شده از کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره) به ترتیب حروف الفبای فارسی  است از این پس در سایت گلستان 24 دنبال نمایید. به امید اینکه دنیا و آخرتی بهتر و شایسته تر داشته باشیم. پایان زندگی در این دنیا زمان مشخصی برای ما ندارد. پس چقدر خوب است که هر لحظه خود را برای رسیدنش آماده کنیم.

الفبای خودسازی-8

دربست تا بهشت!

ش: شک و وسواس

عبدالله بن سنان گوید: نزد امام صادق(ع) از مردی یاد کردم که مبتلا به وسواس در وضو و نماز بود و گفتم: او مرد عاقلی است. حضرت صادق(ع) فرمود: او چه عقلی دارد در حالی که از شیطان پیروی می کند؟ گفتم: چگونه از شیطان پیروی می کند؟ فرمود: از او بپرس این که برای او پیدا می شود(شک و وسواس)، از چیست؟ خواهد گفت از شیطان است.

الف: اقسام علم

موسی بن جعفر(ع) فرمود:

رسول خدا(ص) وارد مسجد شد، جماعتی را دید که اطراف مردی گرد آمده اند. فرمود: آن چیست؟ گفتند: «علامه است» فرمود: علامه چیست؟ گفتند: داناترین مردم است به نسب های عرب و وقایع آن و روزگار جاهلیت و اشعار عربی.فرمود: آن علمی است که از جهل به آن ضرری نرسد و از علم به آن سودی حاصل نشود. سپس پیامبر فرمود: همانا علم منحصر به سه چیز است: آیه محکمه، یا فریضه ی عادله، یا سنت قائمه(نشانه ی استوار یا واجب راست، یا سنت پابرجا) و غیر از این ها زیادی است.

ع: عبادت و حضور قلب

امام صادق(ع) فرمود: در تورات نوشته شده است:

ای فرزند آدم! برای عبادت من فارغ شو، تا قلبت را پر از بی نیازی کنم و تو را به طلب خودت واگذار نکنم و بر من است که راه فقر را بر تو ببندم و دلت را از خوف خودم پر کنم. و اگر برای عبادت من فارغ نشوی، دلت را از پرداختن به دنیا پر می کنم، سپس فقر را بر تو نبندم و تو را به طلب خودت واگذارم.

ارسال نظر

آخرین اخبار