تأثیر هنرمندان در فضای فرهنگی کشور

فعالان فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی معتقدند مسئولان فرهنگی کشور باید برای جذب هنرمندان و نقش آفرینی در سینمای فرهنگی کشور اسلامی گزینش‌هایی را در نظر بگیرند تا الگوی غربی برای جوانان ایران اسلامی جای خود را باز نکند.

هنرمندان سگ‌باز چه نقشی در سینمای ایران ایفا می‌کنند؟+تصاویر

به گزارش گلستان 24، از عجایب روزگار است که یک بازیگر عکسی از قبر تزئین شده‌ای که برای یک سگ درست شده را در صفحه شخصی خود می‌گذارد و زیرش هم می‌نویسد:  "پگی خانم بعد از 14 سال رفت!"

این عکس را ساعد سهیلی بازیگر فیلم‌های گشت ارشاد، چند متر مکعب عشق و فیلم اخیر رخ دیوانه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده است تا معلوم شود قشری که این روزها چه مسئولان بخواهند چه نخواهد، الگوی طیف قابل توجهی از جوانان شده‌اند، چه دغدغه هایی در دنیای شخصی خودشان دارند.

یک قبر تزئین شده با انواع گل‌ها و سنگ قبر گرانیت سیاه تنها برای یک سگ! در شرایطی که خیلی از هنرمندان ما مدعی نگرانی برای قشرهای مستضعف هستند و با بیانیه‌ها و رفتارهایشان از خیریه و کمک‌های انسان دوستانه حرف به میان می‌َآوند، عده‌ای از همین قشر یا همان افراد بشر دوست، این چنین برای سگ مرده‌شان یادگاری با شکوه احداث می‌کنند.

در همین رابطه یکی از خوانندگان صفحه شخصی ساعد سهیلی زیر  پست وی نظر گذاشت که:"واسه سگشونم سنگ قبر دارن.. این توهین به شأن انسانیت هست"

آن چه امروز بیش از پیش مشخص شده، افزایش علاقه مردم نسبت به مساله بازیگری و بازیگران است. این علاقه را می‌توان در این نکته دید که تصاویر و عکسهای بازیگران و مطالب زندگی خصوصی جزو پر بازدیدترین عکس‌ها در دنیای مجازی است.

این نکته علاوه بر اینکه نشان می دهد بازیگران در ذهن و قلب مردم از محبوبیت خوبی برخوردارند ، گویای این معنا هم هست که بازیگران تبدیل به الگویی عینی برای سبک فکری، روانی و زندگی مردم شده اند. در حالیکه برخی از این الگوها متناسب با آنچه که باید باشند نیستند و در واقع اساسا شایستگی الگو شدن را هم ندارند و مثل مردمان عوام در گیر ودار زندگی شخصی خود دست وپا میزنند بطوریکه هرگز نمی تواند عنوان فرهیخته اجتماعی را بدوش بکشد و کسی باشد که مردم بتوانند از او زیبایی های زندگی را بیاموزند یا سختی‌هایش را به راحتی تحمل.

چنان چه امر به گروهی از هنرمندان ما این امر مشتبه شود که باید از سگ و گربه در منازلشان استفاده کنند، دیگر جدای از بی تفاوت بودن آن‌ها نسبت به حکم نجاست سگ در اسلام، حتی برای مضرات علمی این موضوع نیز اهمیتی قائل نیستند.

این در حالی است که دکتر محمدرضا شیرزادی، رئیس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان معتقد است مهم ترین عوارضی که ممکن است افرادی که از سگ نگهداری می کنند، به آن دچار شوند عبارت است از بیماری هاری که یک بیماری ویروسی فوق العاده کشنده است و موجب عفونت مرکز دستگاه عصبی می شود و از دیگر عوارض نگهداری از سگ حساسیت ها هستند که می تواند موجب بروز واکنش های مختصر تا واکنش های منتشر و آسم شود.

متاسفانه کسانی که خود را الگو و قشر روشنفکر و فرهیخته می پندارند، با یک حیوان حرام گوشت یا بدتر از آن با یک سگ‌، انس می‌گیرند تا جایی که در مواردی مشاهده شده به طور علنی اعلام می‌کنند که او را از بقیه اعضای خانواده شان بیشتر دوست دارند و بعضا وقتی که باید به همسر و یا خانواده خود ابرازعلاقه کنند، در کنار حیوان وقت می‌گذراند. تصاویر زیر گوشه ای از علاقه بیش از حد هنرمندان به مسئله سگ ‌دوستی را نشان می‌دهد هر چند مورد ساعد سهیلی مورد به شدت عجیب‌تری است:

 

 

لازم به ذکر است ساعد سهیلی فرزند سعید سهیلی کارگردان اثر گشت ارشاد است که مسئله امر به معروف و نهی ا ز منکر و حضور بسیجیان را خنده دار در این فیلم ترسیم کرد. گفتنی است ساعد سهیلی پس از اعتراضات فراوان، این پست خود را حذف کرده است.

با این حال فعالان فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی معتقدند مسئولان فرهنگی کشور باید برای جذب هنرمندان و نقش آفرینی در سینمای فرهنگی کشور اسلامی گزینش‌هایی را در نظر بگیرند تا الگوی غربی برای جوانان ایران اسلامی جای خود را باز نکند.

ارسال نظر

آخرین اخبار