سید علی طاهری در مصاحبه با گلستان24:

این طرح مشارکت مردم را کم می کند. بحث ثروت و قدرت بر انتخابات اثر می گذارد و موجب کاهش دسترسی مردم به نمایندگانشان می شود. کمیسیون فرهنگی مجلس، افرادی را برای تهیه گزارش از اشکالات نمایشگاه کتاب انتخاب کرده است. کمیسیون منتظر مستندات است.

طرح استانی شدن انتخابات مجلس به صلاح نظام نیست/ در بازدید از نمایشگاه کتاب به اشکالاتی برخوردیم

به گزارش گلستان 24، روز گذشته اعضای محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای استانی، از نمایشگاه بین المللی کتاب بازدید کردند. توزیع برخی کتب نویسندگان حامی فتنه و همچنن آثار ضد اخلاقی و غیر فرهنگی، باعث نگرانی فعالین فرهنگی کشور شده است.

سید علی طاهری، سخنگوی کمیسیون مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، درباره اشکالات و رفع این نگرانی ها می گوید: در بازدیدی که روز گذشته از نمایشگاه کتاب انجام دادیم، به برخی از این اشکالات برخورد کردیم. البته با توجه به محدودیت وقتی که داشتیم نتوانستیم از همه غرفه های نمایشگاه دیدن کنیم. اما افرادی که مورد تایید کمسیون هستند گزارش دقیق و مستندی از اشکالات غرفه ها و نمایشگاه به صورت کلی برای کمیسیون فرهنگی تهیه می کنند. ما منتظر این مستندات هستیم.

وی می گوید: انشاالله بعد از کامل شدن گزارش و رسیدن این مستندات به کمیسیون، قطعا از مسئولان وزارت تقاضا می کنیم که به مجلس بیایند و اشکالات را در جمع آن ها مطرح می کنیم. امیدواریم حداقل در سال های آتی دیگر شاهد این اشکالات نباشیم.

 

نمایشگاه کتاب

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، همچنین درباره طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی ابراز نگرانی می کند و می گوید: طراحان محترم این طرح، یک سری از نکات مثبت از این طرح را مطرح می کنند که البته ممکن است درست باشد. اما به نظر می رسد این طرح نکات منفی زیادی داشته باشد. از جمله این که مشارکت مردم را بسیار پایین می آورد. از این جهت که رغبت مردمی که در شهر های کوچک و مناطقی که از مراکز استان دور هستند پایین می آید . معمولا تعداد نفراتی که دارای شهرت بیشتری در سطح استان هستند احتمال رای آوردن بیشتری دارند. هچنین احتمال دارد بحث ثروت و قدرت در انتخابات اثر بگذارد که این موضوع اصلا به صلاح نیست.

طاهری با تاکید بر این که این طرح موجب کاهش دسترسی مردم به نمایندگانشان خواهد شد، می گوید: نماینده گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات مردم است و اگر این طرح موجب شود که دسترسی مردم  به نمایندگانشان کم شود، خلاف مصالح نظام است. در مجموع به نظر می رسد به صلاح نیست که این طرح رای بیاورد.

استانی شدن انتخابات

وی اظهار با بیان این موضوع که کلیت این طرح رای آورده است، می گوید: ما پیگیر هستیم اگر بشود این طرح مسکوت بماند و اگر همکاران موافقت نکردند، جزئیات آن به رای گذاشته می شود. امیدوایم در بررسی جزئیات، اشکالات این طرح به حداقل برسد. اگرچه اشکالات باقی خواهد ماند.

امیدواریم  با رسیدن شورای نگهبان به اشکالاتی که به نظر ما می آید، نگرانی هایی که نسبت به این طرح وجود دارد برطرف شود.

سید علی طاهری کمیسیون فرهنگی نمایشگاه کتاب استانی شدن انتخابات

ارسال نظر

آخرین اخبار