یادواره نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان شهید غلامعلی تولی در زادگاهش روستای یورت زینل از توابع بخش مرکزی شهرستان گالیکش برگزار ‌شد.

یادواره نخستین شهید مدافع حرم گلستان در گالیکش برگزار شد + تصاویر

به گزارش گلستان 24، سرهنگ کوهی از فرماندهان جبهه و جنگ و فرمانده شهید تولی در نیروی زمینی تیپ 60 زرهی گنید در زمان حیات این شهید با اشاره به اینکه شهید غلامعلی تولی اولین شهید استان گلستان در دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) در سوریه بودند گفت: شهید تولی از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس بود و به سبب استواری درراه خود و ثابت‌قدم بودن بر ارزش ای انقلاب اسلامی و جهاد درراه خدا عاقبت به فیض شهادت نائل شد.

nilkooh148 1

وی با تبریک مبعث پیامبر گرامی اسلام گفت: پیامبر گرامی اسلام در 23 سال پیامبری و رنج خود تنها مزدی که از مسلمانان طلب نمود محبت اهل‌بیت (ع) بود و چیز دیگری از مردم نخواستند.

فرمانده بازنشسته سپاه بابیان خاطره‌ای گفت: هر جا در کارها دچار مشکل می‌شوم رو به‌عکس شهیدی می‌کردم و به او سلام می‌دادم و بیان مشکل می‌نمودم و مشاهده می‌کردم که تا روز بعد مشکل پیش‌آمده برطرف می‌شد.

به گفته سرهنگ کوهی حدود 4 سال پیش آمریکا نامه به رییس‌جمهور سوریه نوشت مبنی بر این مطلب که اگر خواسته‌های ما را برآورده کنی آن‌قدر به سوریه کمک می‌کنیم تا به لحاظ پیشرفت مانند ژاپن شده و شناسنامه کشور سوریه را نیز به تو نسبت می‌دهیم. یعنی سوریه اسدی مانند عربستان سعودی.

وی ادامه داد: طی این نامه از رییس‌جمهور سوریه خواسته شد تا با قطع خط مقاومت و قطع رابطه با ایران و نگه‌داشتن این رابطه در حد دیپلماتیک اقدام کند و طی مصاحبه‌ای رییس‌جمهور یا وزرای آن عنوان کنند اسراییل دوست سوریه است.

فرمانده شهید تولی افزود: بشار اسد به یاد وصیت پدر افتاد که من آینده‌ای را می‌بینم که کشورهای عربی و استکبار دست در دست هم داده و علیه سوریه وارد جنگ می‌شوند که دو کار باید انجام دهی. دوستی با ایران را فراموش مکن و در حفاظت از حرم اهل‌بیت (ع) کوتاهی نکن چون اگر حرمین را حفظ کردی باقی می‌مانی در غیر این صورت خیر درنتیجه به درخواست استکبار پاسخ منفی داد و بدین ترتیب آتش جنگ در سوریه با پرچم‌داری داعش و پشتیبانی استکبار و کشورهای عربی آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه کشور سوریه به درخواست استکبار پاسخ منفی داد و با آغاز جنگ در سوریه لزوم دفاع از حرم حضرت زیب (س) پیش آمد گفت: برای اعزام از پرسنل ثبت‌نام به عمل آمد شهید تولی در منطقه سیستان مأموریت بودند تماسی گرفتند و درخواست ثبت‌نام نمودند و اجازه داده نشد و قبول کردند.

سرهنگ کوهی ادامه داد: دوباره چند ساعت بعد تماس گرفتند و درخواست خود را مجدداً اعلام کرد و گفتند دلم به خروش افتاده است باز درخواست موردقبول واقع نشد.

وی افزود: دوباره فردای ان روز تماس گرفتند و باحالت گریه درخواست اجازه نمود که این بار من کوتاه آمدم و اجازه اعزامش را منوط به موافقت همسرش نمودم و خلاصه اینکه ایشان موافقت همسر را نیز به دست آورد.

وی تصریح کرد: روز اعزام به سوریه شهید تولی آخرین نفری بود که با من خداحافظی کرد و در غیاب دیگران از من درخواست آرزوی شهادت نمود و عرض کرد انشا الله این آخرین مأموریت من است و دیگر بر نخواهم گشت.

nilkooh148 1

nilkooh148 1

nilkooh148 1

 

ارسال نظر

آخرین اخبار