هفتمین جشنواره ملی پویا نمایی و نخستین جشنواره بازی های رایانه ای رضوی با معرفی آثار و نفرات برتر در گرگان به کار خود پایان داد.

جشنواره ملی پویانمایی و بازی های رایانه ای در گرگان با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد+جزییات

به گزارش گلستان24، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یکشنبه شب در اختتامیه این جشنواره گفت: دولت، تولید کننده و مصرف کننده سه رکن اصلی در تولیدات سینمایی و هنری هستند لذا همدلی و همزبانی بیشتر بین این سه رکن به منظور تولید آثار فاخر ضرورت دارد.

جشنواره ملی پویانمایی و بازی های رایانه ای در گرگان با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد+جزییات
حجت الاسلام علی اصغر فضیلت افزود: امروز تولیدات حوزه انیمیشن برای گروه های مختلف سنی از کودکی تا پیری جاذبه دارد و می طلبد توجه ویژه ای به آن شود. 
وی با یادآوری جنگ نرم دشمنان علیه فرهنگ اصیل اسلامی افزود: بهتر است اشخاص و گروه های مختلف درون کشور با همدلی و همزبانی که از شعارهای طلایی رهبری انقلاب است، به مداوای پیکر زخم خورده فرهنگ این مرز و بوم اقدام نمایند تا موجب نفرین آیندگان قرار نگیریم. 
فضیلت، ساختار و محتوا را دو نیاز جامعه سینمایی کشور دانست و اضافه کرد: رفع این دو نیاز به همدلی و همراهی همه دست اندرکاران حوزه فرهنگ نیاز دارد ضمن اینکه بایستی از متن هایی که قابلیت تبدیل شدن به آثار سینمایی را دارند، حمایت شود. 
وی، توجه به نشاط اجتماعی و تلاش برای افزایش آن و نیز تقویت روحیه امید به آینده را از دیگر نیازها درحوزه فرهنگ دانست و گفت: امروز استکبار جهانی و در راس آن صهیونیسم در تلاش است با تولیدات متنوع فرهنگی و هنری، چهره ای خشن از اسلام به جهان عرضه کند و ما می توانیم با بهره گیری از صنعت سینما، فرهنگ والای اسلامی خود را به جهانیان عرضه کنیم. 
همچنین مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کشور در این مراسم از حمایت مالی این مرکز برای تولید دو اثر مستند و انیمیشن توسط هنرمندان گلستانی خبر داد و گفت: هنرمندان گلستانی دراین حوزه ظرفیت و توانمندی بالایی دارند. 
سیدمحمد مهدی طباطبایی نژاد اظهار داشت: به عنوان مثال فیلم مستند 'آتلان' از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در گلستان به کارگردانی معین کریم الدینی از بهترین آثار سینمایی کشور است که به بخش فینال جوایز آسیا - پاسیفیک استرالیا راه یافته است. 
طباطبایی نژاد، هنر صنعت انیمیشن را از هنرهای بی بدیل سینمای کشور دانست و اضافه کرد: امروز کمتر فیلم سینمایی بویژه درحوزه تولیدات دینی و مذهبی است که در تولید آن از هنر انیمیشن استفاده نشود. 
وی تصریح کرد: سینمای آینده متعلق به هنر انیمیشن است و گستره مفاهیم دینی ازجمله جشنواره های فرهنگی رضوی می تواند یکی از اثر گذار ترین و از پایه های مهم تولیدات این بخش قرار گیرد. 
به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم که در سینما کاپری شهر گرگان برگزار شد، با رای و نظر هیات داوران جشنواره آثار برتر معرفی و از صاحبان آنان با اهدای لوح سپاس، هدایای نقدی و تندیس تجلیل شد. 

*** دربخش پویا نمایی (فیلم نامه نویسی):


هیات داوران از مجموع 35 اثر رسیده به دبیرخانه فیلم نامه های 'قلب های آسمانی به نویسندگی فرشید کلته، پاک شدن یک اشتباه به نویسندگی کریم دیلمی معززی، رهایی به نویسندگی حاتم ناهید زاده و قالی نامه به نویسندگی سحر احراری' را بعنوان آثار برتر این جشنواره معرفی و تجلیل کرد. 

*** دربخش پویا نمایی (تولید فیلم):


هیات داوران دراین بخش از مجموع 41 فیلم رسیده به دبیرخانه فیلم مجلس آینه به کارگردانی مهدی آقاجانی از تهران را بعنوان اثر برتر، فیلم میزبانی خورشید به کارگردانی حمیدرضا ایزدی قدوسی از مشهد مقدس بعنوان اثر دوم و شعر کودکانه نماز به کارگردانی شیما زارع رفیع از تهران را بعنوان اثر سوم انتخاب و تجلیل کرد.
دراین بخش هیات داوران از فیلم یک یادگاری به کارگردانی فاطمه مقصودلو از گرگان نیز تجلیل کرد.

*** دربخش بازی های رایانه ای:


هیات داوران در این بخش هیچ یک از آثار رسیده به این دبیرخانه را شایسته تجلیل و دریافت تندیس جشنواره ندانست اما از دو اثر نجات قلب ها به کارگردانی ابوالقاسم جناح آبادی و دژ پایدار به کارگردانی فاطمه اصغری با اهدای لوح سپاس تجلیل کرد.

*** دربخش مسابقات بازی های رایانه ای:


هیات داوران دراین بخش از مجموع 20 مسابقه برگزار شده تیم های دو نفره گرگان، البرز و گیلان را بعنوان گروههای برتر انتخاب و از اعضای تیم های شرکت کننده نیز با اهدای لوح سپاس و هدایای نقدی تجلیل کرد.
هم چنین دراین مراسم از اعضای هیات داوران در بخش های مختلف جشنواره نیز تجلیل شد و از نخستین قرآن کتابت شده به زبان لاتین در ایران و جهان توسط هنرمند مینودشتی بنام علیرضا اکرامی که قرار است ماه آینده به موزه آستان قدس رضوی اهداء شود و نیز نرام افزار شش دوره قبلی جشنواره پویانمایی رضوی رونمایی شد.
کتابت این قران 4 سال با تلاش روزانه 4 ساعت طول کشیده است.
امضای تمبر جشنواره پویانمایی رضوی توسط مسوولان گلستان از دیگر بخش های این مراسم بود.
استان مرزی گلستان افزون بر یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد و به سبب تنوع اقوام و مذاهب فرهنگی به نگارستان ایران مشهور است.

ارسال نظر

آخرین اخبار