چرایی پیگیری نشدن تخلف مدیران پس از پایان مسوولیت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان نسبت به اهمال‌کاری‌های کارشناسان بانک‌های استان انتقاد کرد و گفت: کارشناسان و مسوولانی که در زمان مسوولیت این اهمال‌کاری‌های واضح را در تمام حوزه‌های انجام می‌دهند باید پاسخگو باشند و باید پیگیری تخلفات آنها انجام شود.

انتقاد صریح معاون سیاسی استاندار گلستان به اهمال‌کاری‌های کارشناسان بانک‌ها

علی‌اصغر طهماسبی اظهار کرد: کار ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و نظارت است.

به گزارش گلستان 24، وی ادامه داد: بالغ بر 90 درصد انبارهای تجاری ما به ثبت رسیده و بالغ بر 40 درصد انبارهای کشاورزی استان ساماندهی و ثبت سیستم شده است.

علی‌اصغر طهماسبی

طهماسبی گفت: بسیاری از کشاورزان خرد در استان دارای انبار کاه هستند و تصور می‌کنند اگر انبارها را ثبت کنند دولت مالیات را در نظر می‌گیرد در حالی که چنین چیزی نیست و تنها هدف ما قابل پیگیری بودن اجناس و بارهایی است که در انبارها ذخیره می‌شود تا بتوانیم مبارزه هدفمندتری با کالای قاچاق داشته باشد و هر نوع باری که دارای بارنامه و ثبت سیستم نباشد پلیس آن را توقیف می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ساماندهی انبارها شکوفایی اقتصاد کشور در آینده خواهد بود و از طریق این سامانه بسیاری از اتفاقات و مشکلات اقتصادی و حتی امنیتی قابل رسیدگی خواهد بود.

طهماسبی با تقدیر از تمامی دستگاه‌های متولی در حوزه قاچاق کالا و ارز در استان گلستان، گفت: استان گلستان جزء استان‌های درجه سه قاچاق کالا و جزء استان‌های پاک کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به کشفیات اقلام قاچاق در سطح استان و تلاش‌های ملی در موضوع قاچاق کالا، تاکید کرد: متاسفانه 90 درصد گوشی‌های تلفن همراه در داخل کشور به صورت قاچاق است و اگر دوستان در موضوع رجیستر کردن گوشی‌ها زیر بار مسوولیت می‌رفتند، امروز بسیاری از گوشی‌های تلفن همراه غیرقابل استفاده بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان و دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان گلستان با بیان اینکه بخش عمده کالاهای قاچاق استان از تهران وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: ارزان بودن کالای خارجی یکی از دلایل بسیار مهم استقبال شهروندان از کالای قاچاق است.

طهماسبی گفت: انتظار ما از اصحاب رسانه و خبرنگاران این است که در حوزه مبارزه با قاچاق کالا از دستگاه‌های متولی موضوعات مختلف را مطالبه کنند تا همه باهم در راستای این امر مهم موفق عمل کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص تجارت چمدانی در گمرک مرزی اینچه‌برون، ختصریح کرد: متاسفانه بدعهدی‌های اقتصادی که ترکمنستان در خصوص تجار ایرانی بخصوص تاجران استان گلستان انجام داده، این حوزه را با مشکل مواجه کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در بخش دیگری با انتقاد صریح و تند نسبت به بانک‌ها در موضوع معوقات بانکی تصریح کرد: مگر همین کارشناسان بانک‌ها نبودند که پس از بازدید پروژه اعلام می‌کردند پروژه تمام شده و تسهیلات لازم به آن پروژه تخصیص داده می‌شد و امروز همان پروژه را تحت عنوان ورشکستگی اعلام می‌کنند در حالی که آن پروژه تنها یک سوله ساخته است.

طهماسبی تاکید کرد: چرا نمی‌رویم به سراغ آندسته از بانک‌هایی که کارشناسانشان اعلام می‌کردند این پروژه 100 درصد پیشرفت داشته در حالی که 20 درصد پیشرفت کرده و این اقدام برای خدای ناکرده 10 میلیون تومان پورسانت و یا رشوه‌ای است که قرار است به وی داده شود.

وی در پایان با بیان اینکه باید به سراغ این کارشناسان برویم گفت: متاسفانه اینگونه خیانت‌ها پیگیری نمی‌شود و نمی‌رویم پیگیری کنیم که چرا این تخلف انجام شده و مدیری تخلف می‌کند و پس از تغییر مسوولیتش هیچ پیگیری نسبت به تخلف وی نمی‌شود و برخی از تصمیمات نادرست باید پیگیری شود تا بسیاری از مشکلات کشور حل شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار