مدرس حوزه و دانشگاه:

مدرس حوزه و دانشگاه در مراسم یادواره 500 شهید گنبدکاووس با اشاره به اینکه آرمان شهدا مغایر با توقف و اکتفاء به وضع موجود است، گفت: ادبیات شهدای ما در حال فراموشی است.

ادبیات شهدای ما در حال فراموشی است

 به گزارش گلستان24 ، آیت الله عبدالجواد ابراهیمی فر استقلال و جهانی شدن را از آرمان های شهدا خواند و افزود: رسیدن به استقلال فداکاری می خواهد و می طلبد که ما به داشته های اندک اکتفا نکنیم و این وضعیت را آرمانی تلقی نکنیم.

photo 2016 11 27 07 50 59شهدا در صدد بودند که اسلام از منطقۀ ما فراتر رود

وی ادامه داد: شهدا در صدد بودند که اسلام از منطقه ما فراتر رود چرا که ماندگاری در گرو این است که فرامنطقه ای عمل کنیم و این منطق شهدا ،منطق امام (ره)  بود و اگر ما خودمان را در گوشه ای محدود کردیم یقینا از بین می رویم لذا باید برای ماندگاری، قلمروِ آنچه را که شهیدان به دست آورده اند گسترش دهیم.

آرمان شهدا انزوا طلبی نیست

ابراهیمی فر با تاکید بر این مسئله که ما باید به سوی تسخیر همۀ قله های رفیع کمالات و استعداد های بشری گام برداریم ، گفت: آرمان شهیدان انزوا طلبی نیست و در یک منطقه محدود نمی ماند آنچه رهاورد شهیدان است یا باید از بین برود یا بر کل جهان مستولی شود و این چیزی است که دشمنان ما به آن رسیده و از آن الگو گرفته اند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: دشمنان فهمیده اند که اگر می خواهند بقاء و حیاطی داشته باشند باید خودشان را از منطقه محدود بیرون بیاورند و فرامنطقه ای و فرامرزی به جهان هستی نگاه کنند و زمانی بلوک شرق و غرب در پی جهانی کردن تفکرات خود یعنی کمونیسم شرق و لیبرال دمکراسی غرب بودند تا بر کل جهان سیطره پیدا کنند.

باید بانک جهانی و اقتصاد آنطور که شما می خواهید رقم بخورد

آیت الله ابراهیمی فر تصریح کرد: اسلام با خیال پردازی به مسئله جهانی شدن نمی کند و آن را یک امر واقعی می داند و عدم وجود نهادهای اجتماعی و فرامنطقه ای که گرفتاری های بشر را بتواند بررسی و حل کند ناشی از نبود نگاه درست جهانی می داند. و هیچ یک از نهاد های بین المللی موجود چه در اقتصاد ، چه سیاست و فرهنگ حاکمیت درستی ندارند .

وی همچنین گفت: شما در نظام اقتصاد جهانی کنونی مالیات درآمدی که با پول حلال در می آورید به رژیم صهیونیستی می دهید که در نگاه جهانی شهدا و اسلام باید این بانک جهانی و اقتصاد آنطور که شما می خواهید رقم بخورد.

photo 2016 11 27 07 51 02

شهدا سند افتخار ما هستند

آیت الله عبدالجواد ابراهیمی فر تکریم شهدا را میراثی به جا مانده از پیامبراکرم (ص) و امیرالمومنین(ع) عنوان کرد و گفت: ما به استناد این بزرگواران که شهدا را سند افتخار ما می دانستند از شهدا تکریم می کنیم چرا که شهدا بدعت را میراندند و انحراف را ریشه کن کردند و به دین خدا حیات بخشیدند.

وی پاسداری از آنچه که ره آورد خون شهیدان است را وظیفه ما دانست و اضافه کرد: ما به یاد شهدا زنده ایم و هرگز آنها را فراوش نمی کنیم و سعی می کنیم با الگو قراردادن آنها راه آنها را ادامه دهیم و نباید بگذاریم آثاری که به برکت خون شهدا نصیب جامعه ما شده است را دشمنان از بین ببرند.

چرا ادبیات شهدا را فراموش کرده ایم؟

ابراهیمی فر در ادامه اذعان کرد: چرا ما در زندگی با ادبیات دیگری صحبت می کنیم و ادبیات شهدا را فراموش کرده ایم؟ همه اینها مسائلیست که در یادواره های شهدا باید به آن فکر کنیم و یکدیگر را نسبت به آن سفارش کنیم و تواصی به حق کنیم.

عزت رهاورد خون شهدا

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: عزت و سربلندی جامعه اسلامی و قدرت برای پیاده کردن احکام خدا رهاورد خون شهدا است و در یک کلمه زنده کردن تمدنی که همه انبیاء عظام الهی درصدد تحقق بخشیدن به آن بودند و امروز احیای این تمدن را از واکنش های دشمنان به خوبی می فهمیم .

وی ادامه داد: امروز دنیایست که تمام تمدن های جهان در مقابل اسلام قرارگرفته اند و تا قبل از انقلا ب خبری از این جبهه نبود که بخواهند با تمام قوا در مقابل جامعه ما و چیزی که با خون شهدا زنده شد بایستند.

آیت الله ابراهیمی فر با اشاره به ایده های نظریه پردازان غربی در این خصوص افزود: امروز مسئله تنها برجام و وضعیت کشورهایی چون عراق ، افغانستان ، یمن و سوریه نیست، مسئله یک جریان ریشه داری است که خودشان تعبیر می کنند دو جریان اساسی با یکدیگر برخورد دارند و امروز این نتیجه ای که می بینیم جز شکست تمدن شیطانی نخواهد بود.

عربستان پایگاه شرک شده است

وی با عنوان اینکه برخی کشور ها تنها با نام اسلام زندگی می کنند بیان کرد: عربستان که پایگاه توحید است به پایگاه شرک و خونریزی تبدیل شده است و کعبه بهانه ای در دست شیاطین و کسانی شده است که بیایند در آنجا از امکانات خدادادی برای هدف قراردادن مسلمانان استفاده کنند و جایی نیست که دنیا به عنوان یک اسلام پویا و زنده به آن توجه کند اما در ایران به پشتوانۀ ولایت و رهبری و خون شهدا اسلام زنده شده است و دشمن احساس می کند با چنین اسلامی مبارزه باید کند.

اسلام تمدنی برای تامین نیازهای مادی و معنوی

آیت الله ابراهیمی فر به دو واژه مستضعف و مستکبر که دارای بیشترین فراوانی در ادبیات شهدا و صحیفه امام خمینی (ره) دارد ، اشاره کرد و گفت این دو واژه امروز جای خود را به واژه های آسیب پذیر و زیاده خواهی داده که به اندازه دو واژه اصلی بار ارزشی و فرهنگی ندارد.

وی با طرح روح استکبار ستیز اسلام و امام راحل تمدن های ارائه شده از سوی غرب و شرق را فاقد توانایی تامین نیازهای بشر عنوان کرد و گفت: اسلام توانسته با رشادت و فداکاری شهدا و رهبری های پیامبرگونه اماممان و رهبری و عنایات امام زمان(عج) تمدنی را عرضه کند که هم مادیت و هم معنویت بشر را تامین می کند.

انتهای پیام/


منبع : قابوسنامه

ارسال نظر

آخرین اخبار