مدیرکل امور عشایر استان گلستان:

مدیرکل امور عشایر استان گلستان از اعطای تسهیلات به عشایران این استان خبر داد و گفت: در سال جاری وام‌های بسیار خوبی برای عشایران استان گلستان درنظر گرفته شده است.

عشایران بیش از هرچیز نیازمند تامین آب شرب هستند

به گزارش گلستان 24؛رضا علیپوری ظهر امروز با گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری تسهیلات بسیار خوبی برای عشایران استان گلستان درنظر گرفته شده و این تسهیلات با کارمزد بسیار پایین و به مدت پنج سال است.

وی از اعطای تسهیلات به عشایران استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: به مناسبت روز ملی روستا و عشایر وام‌های بسیار خوبی به عشایران عزیز استان گلستان درنظر گرفته شد که این وام با کارمزد پایین است و بازپرداخت آن پنج ساله خواهد بود.

مدیرکل امور عشایر استان گلستان ابراز کرد: تاکنون حدود 5.5 میلیارد تومان در زمینه اعطای وام به عشایران استان گلستان به این استان تخصیص داده شده است.

علیپوری خاطرنشان کرد: عشایرانی که می‌خواهند از این تسهیلات بهره‌مند شوند می‌توانند به شرکت‌های تعاونی عشایری که عضو هستند مراجعه کنند تا تسهیلات را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه عشایران سربازان خط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند، خاطرنشان کرد: عشایران تولیدکنندگان اصلی و بی‌ادعایی هستند که در مراتع و مکان‌هایی که شهر و روستایی وجود ندارد و دورافتاده است به فعالیت تولید گوشت سفید و گوشت قرمز برای کشور عزیزمان ایران می‌پردازند.

 

*عشایران بیش از هرچیز نیازمند تامین آب شرب هستند/ تردد و مسیر راه‌ها برای عشایران بسیار حائز اهمیت است

مدیرکل امور عشایر استان گلستان با بیان اینکه عشایران بیش از هرچیز نیازمند تامین آب شرب هستند، اذعان کرد: عشایران به تامین آب شرب برای خودشان، دام‌هایشان و نهاده‌های مورد نیازشان از جمله علوفه برای دام‌های عشایران نیاز دارند که باید تامین شود.  

علیپوری با بیان اینکه تردد و مسیر راه‌ها برای عشایران بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: مسیر تردد عشایران از جمله مواردی است که باید به آن پرداخته شود.

وی درخصوص اعتبارات عمرانی به استان گلستان گفت: امسال برنامه داریم بیش از دو میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای انجام پروژه‌های عمرانی بویژه تامین آب و مرمت‌ راه‌ها از جمله راه‌های عشایری درنظر گرفته شده است.

مدیرکل امور عشایر استان گلستان با بیان اینکه تسهیلات با کارمزد پایین به عشایران ارائه داده شده است، ابراز کرد: در سال جاری وام‌های بسیار خوبی به عشایران استان گلستان داده شده است که عشایران می‌توانند برای دریافت تسهیلات با کارمزد پایین به شرکت‌های تعاونی عشایری مراجعه کنند و از تسهیلات بهره‌مند شوند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار