رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گلستان:

رئیس انجمن حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان استان گلستان گفت: نظارت و کنترل بازار مانع اجحاف حقوق مصرف‌کنندگان می‎شود و در این راستا نظارت بر بازار در گلستان افزایش می‌یابد.

افزایش نظارت بر بازار در راستای حفظ حقوق مصرف‎کنندگان در استان

به گزارش گلستان24؛محسن رضایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گام مهمی برای عدالت اجتماعی محسوب می‎شود و نظارت و کنترل بازار مانع اجحاف حقوق مصرف‌کنندگان می‎شود.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان باید مورد توجه قرار گیرد نصب قیمت بر روی کالا است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان استان گلستان به قیمت نان در نانوانی‎ها اشاره کرد و افزود: در راستای حقوق مصرف کنندگان وزن چانه نان لواش 150گرم و وزن نان آن 110 گرم و وزن چانه نان سنگک 950 گرم و وزن نان آن باید 380 گرم باشد. 

رضایی یادآور شد: تبلیغات سوء و خلاف واقعیت یکی از موضوعاتی است که در قانون به آن توجه شده و براساس ماده 7 آیین نامه اجرایی حقوق مصرف کنندگان انتشار اطلاعات برای معرفی کالاها و خدمات مشمول این آیین‌نامه از طریق رسانه‌ها مانند رادیو، تلویزیون، شبکه‌های ماهواره‌ای، مطبوعات، سینما، اینترنت، اینترانت، شبکه‌های صوتی و تصویری سازمانی، تارنما، نمایشگاه، اسلاید، بانک‌های اطلاعات، سامانه پیام کوتاه، تابلوی سردرب واحد صنفی و تولیدات چاپی نظیر برگه‌های آگهی‌نما، برگه‌های تبلیغاتی، دفترک، دفترچه‌های راهنما، بسته بندی، برچسب، کارت معرفی و آگهی‌نامه در آن دیده شده است.

وی با بیان اینکه تبلیغ حاوی اطلاعات نادرست که سبب فریب یا اشتباه مصرف‌کننده کالا و خدمات شود جرم است، افزود: چنان‌چه مدارک و اسناد لازم در این موضوعات دریافت کنیم، پیگیری می‎کنیم.

رئیس انجمن حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان استان گلستان به سومین دوره همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان اشاره کرد و افزود: امید داریم با نظارت، کنترل  بازار بتوانیم حامی حقوقی برای مصرف‌کنندگان در استان گلستان باشیم.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار