به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نشست کتابخوان در دبیرستان حضرت آمنه (س) شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

نشست کتابخوان در دبیرستان حضرت آمنه (س) گنبدکاووس+ تصاویر
به گزارش گلستان24، کتاب وسیله‌ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می‌ماند و به آیندگان منتقل می‌شود و به عبارتی کتاب محصول تجربه‏‌های بشری و خلاقیت‏های ذهنی و آموخته‏‌های درازمدت انسان است که سهم آن در انتقال دانش‏ها، گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است.

در سال 1372، 24  آبان به عنوان روز کتاب و کتابخوانی تعیین شد تا این روز، یکی از روزهای هفته کتاب نیز باشد، نخستین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در روزهای چهارم تا دهم دی ماه سال 1372 با پیام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برگزار شد و از آن پس هفته کتاب و کتابخوانی به آبان ماه منتقل شد.

از این رو در هفته کتاب و کتابخوانی، نشستی با عنوان نشست کتابخوان در ادامه سلسله نشست‌های کتاب محور شهرستان گنبدکاووس و به همت انجمن اولیا و مربیان دبیرستان حضرت آمنه (س) و با همکاری نهاد کتابخانه‌ها و انجمن دوستداران کتاب مهر شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

در انتهای این نشست نیز به انتخاب هیئت داوران به سه نفر برتر که در تشریح متن کتاب و پاسخ به سوالات بهتر از سایرین اقدام کرده بودند و همچنین تعدادی از دانش آموزان به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

 

در این نشست که تعداد کثیری از دانش آموزان دبیرستان حضرت آمنه (س) از آن استقبال کردند، دانش‌آموزان حاضر در جلسه به معرفی و خلاصه‌خوانی کتاب‌هایی که پیش از این مطالعه کرده بودند پرداختند و به سوالات سایر دانش آموزان پیرامون آن کتاب پاسخ گفتند.

در حاشیه این نشست نیز سارا فرامرزی از کارشناسان نهاد کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس با ارائه مطالبی در خصوص کتاب و کتابخوانی و طرح مباحثی جذاب و شیرین دانش آموزان حاضر را تشویق به ثبت نام در کتابخانه‌های عمومی و مطالعه بیشتر کتاب کرد.

گفتنی است به پیشنهاد انجمن دوستداران کتاب مهر گنبدکاووس و موافقت اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی تا پایان این هفته دانش آموزانی که برای عضویت به کتابخانه‌های عمومی مراجعه کنند به صورت رایگان به عضویت کتابخانه در خواهند آمد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار