رییس اداره بیمه گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت گلستان گفت: حدود 2 هزار تبعه خارجی ساکن در استان با دریافت دفترچه های بیمه سلامت، از خدمات درمانی در این بخش بهره هستند.

2هزار تبعه خارجی ساکن گلستان از بیمه سلامت بهره مند هستند

به گزارش گلستان24؛رسول خزینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشتر این افراد را اتباع کشور افغانستان تشکیل می دهند که با دریافت دفترچه بیمه سلامت همانند مردم ایران خدمات مورد نیاز درمانی و پزشکی را دریافت می کنند. 
وی به آمار بیمه شدگان گلستانی اشاره کرد و گفت: هم اینک بیش از یک میلیون و 200 هزار شهروند استان زیرپوشش انواع بیمه هستند که در این میان بیمه شدگان روستایی با 928 هزار نفر بیشترین و بیمه سلامت ایرانیان با 180 نفر دارای کمترین تعداد بیمه شده است.
رییس اداره بیمه گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت گلستان در ادامه به تغییرات جدید در بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال مقرر شد کسانی که دفترچه بیمه سلامت دارند، فقط از خدمات درمانی مراکز درمانی بخش دولتی بهره مند باشند.
خزینی ادامه داد: افراد زیر پوشش بیمه همگانی (سلامت) می توانند با مراجعه به مراکز دولتی از جمله کلینیک های ویژه علوم پزشکی، بیمارستان های دولتی، مراکز بهداشتی و درمانی از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.
وی گفت: با مصوبه هیات دولت نحوه خدمات دهی به بیمه شدگان طرح پوشش رایگان بیمه سلامت دچار تغییراتی شده و به دریافت خدمات از بیمارستان ها و مراکز دولتی محدود شده است.
به گفته وی؛ از این پس دریافت خدمات درمانی در مطب های خصوصی، داروخانه های غیردولتی و بیمارستان های خصوصی مشمول پوشش بیمه سلامت نیست.
وی اظهارکرد: کسانی که تاکنون عضو هیچ شرکت بیمه گر نبوده و می خواهند از خدمات بیمه دولتی استفاده کنند از این پس و با پرداخت ماهانه 200 هزار ریال عضو بیمه سلامت ایرانیان شده و از خدمات تمامی مراکز دولتی و خصوصی با پرداخت تعرفه های بیمه ای استفاده کنند.
به گزارش ایرنا برای نخستین بار در دولت یازدهم پوشش بیمه همگانی سلامت به شکل رایگان برای آحاد جامعه و بخصوص افراد آسیب پذیر و ساکن در حاشیه شهرها، اجرا شد . 
پیش از این همه دارندگان دفترچه های بیمه سلامت می توانستند از خدمات همه مراکز استفاده کنند اما از اول اردیبهشت ماه امسال این چتر حمایتی جمع تر و ارائه خدئمات به دارندگان این دفترچه ها محدود به مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار