پلیس گلستان با اشراف اطلاعاتی و اقدامات پلیسی پس از ساعت‌ها تعقیب و گریز پلیسی، اعضای باند سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای خانوادگی را با شلیک مستقیم دستگیر کرد.

انهدام باند سارقان خانوادگی با شلیک پلیس گلستان

به گزارش گلستان24؛روز گذشته کارآگاهان پلیس آگاهی استان گلستان با توجه به اشراف اطلاعاتی و با بهره‌گیری از اقدامات پلیسی، اعضای یک باند هفت نفره سرقت که در استان‌های مختلف کشور از جمله استان گلستان اقدام به سرقت، زورگیری، اخاذی و جرائم خشن می‌کردند را شناسایی کردند.

اعضای این باند که با دو وسیله نقلیه پراید و پژو از سمت غرب استان گلستان وارد شده بودند، در چتر اطلاعاتی پلیس آگاهی گلستان گرفتار شده و اقدامات پلیسی برای دستگیری آنها آغاز شد.

اعضای این باند که قصد انجام سرقت در گرگان را داشتند با توجه به نظارت پلیس بر عملکرد آنها، موفق به این عمل مجرمانه نشده و با آغاز عملیات تعقیب و گریز برای دستگیری اعضای این باند، به سمت شرق استان متواری شدند.

کارآگاهان پلیس آگاهی گلستان سعی کرده تا با کمترین مشکل خودروی سارقان را متوقف کرده و آنها را دستگیر کنند اما با توجه به آنکه مجرمان جرائم متعددی را مرتکب شده بودند، سعی داشته تا به هر طریقی از چنگال پلیس فرار کنند.

تعقیف و گریز پلیسی در نهایت منجر به استفاده پلیس از سلاح شد و کارآگاهان با استفاده از قانون بکارگیری سلاح، پس از شلیک چند تیر هوایی در نهایت اقدام به شلیک مستقیم به سمت خودرو شدند که در این بین یک نفر از اعضای مرد این باند که در خودروی پراید حضور داشت مجروح شد.

با وجود مجروح شدن یکی از اعضای باند، دیگر همدستانش از توقف خودرو خودداری کرده و به فرار ادامه دادند.

اعضای این باند که تصور می‌کردند موفق شدند از تعقیب و گریز پلیسی بگریزند، عضو مجروح باند را با همراهی یکی از اعضای خانم باند در یکی از بیمارستان‌های شهرستان علی‌آبادکتول رها کرده و با خودروی پژو متواری شدند.

عضو مجروح باند به دلیل شدت خونریزی جان خود را از دست داد اما عضو خانم باند که همراه وی بود توسط پلیس، در بیمارستان دستگیر و خودروی پراید رها شده توسط سارقان نیز توقیف شد.

بلافاصله در یک عملیات هماهنگ شده پلیسی دو نفر دیگر از اعضای خانم این باند نیز در یکی از مخفیگاه‌های اعضای باند که سوئیت اجاره‌ای در کوی انجیراب شهر گرگان بوده، شناسایی و دستگیر شدند اما سه نفر عضو دیگر باند همچنان متواری هستند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، در خصوص جزئیات این خبر اظهار کرد: اعضای این باند هفت نفره که سه زن و چهار مرد بودند طی ماه‌های گذشته در استان‌های گلستان، سمنان و گیلان و دیگر استان‌های کشور اقدام به سرقت‌های مختلف می‌کردند.

مجتبی مروتی تاکید کرد: تاکنون اعضای دستگیر شده این باند به 40 فقره سرقت در استان سمنان و 50 فقره سرقت در استان گلستان اعتراف کرده‌اند که در اعترافاتشان به اقدام سرقت در برخی از استان‌های دیگر نیز اعتراف کردند که تلاش برای کشف حقیقت همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: اعضای این باند ساکن کرج بوده و از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار هستند که همه آنها عضو یک خانواده هستند.

گفتنی است، سه عضو متواری باند نیز شناسایی شده و تلاش پلیس آگاهی گلستان برای دستگیری آنها ادامه دارد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار