بنیاد برکت بعد از ۱۰ سال تلاش و همت با ۶۸۰ میلیارد ریال سرمایه ۸۴ طرح را دراین استان اجرا کرده است.

درمان زوج‌های نابارور در مناطق محروم
به گزارش گلستان 24:بنیاد برکت استان گلستان ۸۴ طرح را با حجم سرمایه گذاری ۶۸۰ میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف در ۱۲ شهرستان، ۱۶ بخش و ۴۷ روستا و مناطق کم برخوردار و محروم از بدو تاسیس اجرا کرده است.

از جمله اقدامات این بنیاد، مشارکت در ۴ طرح توانمند سازی اقتصادی و کار آفرینی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۲ میلیارد ریال و ایجاد ۱ هزار و ۱۸۰ فرصت شغلی در مناطق مختلف استان بوده است.

ساخت مدارس برکت از دیگر اقدامتی است که با کمک بنیاد برکت در استان اجرا شده است که تا کنون ۵۵ مدرسه با ۴۰۴ کلاس درس و حجم سرمایه گذاری ۳۵۵ میلیارد و ۷۳۲ میلیون ریال در مناطق محروم و روستا‌های استان ساخته شده است که از این تعداد ۳۴ مدرسه افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

علاوه بر اقدامات فوق در راستای ارائه خدمات به مردم این دیار طرح‌های زیربنایی متعددی در استان اجرا شده است مانند ساخت ۶ مسجد با حجم سرمایه گذاری ۴ میلیارد ۹۰۰ میلیون ریال که ازاین تعداد ۴ مسجد افتتاح وبه بهره برداری رسیده است وهمچنین در حوزه درمان احداث ۳ مرکز بهداشت، تکمیل بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی مینودشت، ساخت ۴ خانه‌ی عالم، اصلاح و ترمیم شبکه‌ی آب روستایی، تجهیز مدارس، حمایت از گروه‌های جهادی برای اجرای طرح‌های عمرانی، فرهنگی و آموزشی، تکمیل حسینیه، فاطمیه از جمله طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت در استان گلستان است که با حجم سرمایه‌گذاری ۹۵ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال به اجرا درآمده است.


ارائه خدمات بیمه‌ای برکت


بیمه برکت در راستای ارائه خدمات بیمه‌ای اقدامات موثری را انجام داده است که تا کنون ۳۲ روستا تحت پوشش انواع خدمات بیمه برکت قرارگرفته اند که تعداد آن‌ها ۵ هزارو ۳۵۹ نفر است و همچنین ۹۴۴ نفر از ایتام استان نیز تحت پوشش خدمات مالی و بیمه‌ای این نهاد قرار گرفتند.


درمان زوج‌های نابارور در مناطق محروم


از دیگر طرح‌های اجرایی این نهاد در گلستان طرح برکت خانواده است که با همکاری وزرات بهداشت و درمانبه شناسایی زوج‌های نابارور و کم بضاعت پرداخته است که تا کنون ۸۰۸ زوج دراستان‌های مازندران و گلستان شناسایی و ۳۱۶ زوج در این مراکز تحت درمان قرارگرفته اند.

بنیاد برکت با اعطای وام قرض الحسنه در زمینه‌های مختلف مانند ازدواج برای ۵۴۰ نفر از جوانان گلستانی، ۱۲۶ نفر برای مسکن، وبرای ۷۴ نفر در حوزه درمان و به ۱۲۶ نفربرای سایر موارد که درمجموع ۸۶۶ نفر هستند به مبلغ ۴۴ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال وام قرض الحسنه پرداخت شد.

بنیاد برکت در ۲۰ آذرسال ۱۳۸۶ با هدف مشارکت در راه‌اندازی و توسعه‌ی طرح‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و ...، انجام طرح‌های عمرانی و زیربنایی، مدرسه‌سازی و ارایه‌ی خدمات سلامت، بیمه‌ای، مالی، حمایتی و عام‌المنفعه، به دنبال تأثیر کلی بر توسعه‌ی اقتصادی مناطق محروم کشور، افزایش فرصت‌های شغلی، توسعه‌ی کارآفرینی، فقرزدایی و جلوگیری از مهاجرت نیرو‌های محلی به شهر‌های بزرگ تاسیس شده است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار