مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: نزدیک به ۸۰ هزار نفر بیکار در استان گلستان داریم که بیشتر این افراد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

۸۰ هزار بیکار در استان گلستان وجود دارد

به گزارش گلستان24؛سعید مازندرانی ظهر امروز در شورای اداری شهرستان گرگان اظهار داشت: ‌کارگران ما قشر زحمت‌کشی هستند و انتظارات زیادی هم در جامعه وجود دارد که جامعه کارگری را مورد توجه قرار دهیم.

وی افرود:‌ برخی مشکلات کارگری نیاز به تحول بنیادی دارد و علی‌رغم کاهش تورم 19 درصد به حقوق کارگران اضافه شده است.

مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد:‌ کارگر و کارفرما 2 ضلع پازل هستند و نگرش ما به موضوع کارگری باید همه جانبه باشد.

وی یادآور شد:‌ در سال گذشته طبق برنامه باید 19 هزار و 400  شغل در استان ایجاد می‌شد اما در سامانه رصد 21 هزار و 160  شغل به ثبت رسید که نسبت به تعهد عدد خوبی بود و گرگان نیز از جمله شهرستان‌هایی بود که بیش از تعهد خود اشتغال ایجاد کرد.

مازندرانی تاکید کرد:‌ برای امسال تعهد اشتغال ما به 30 هزار نفر افزایش یافت که نسبت به سال قبل 50 درصد رشد داشته و در شهرستان گرگان بیش از 6 هزار شغل باید در ایجاد شود.

وی گفت: با تفویض اختیارات، مسئولان شهرستانی نیز مسئول اشتغال است و اشتغال یک موضوع تک دستگاهی نیست.

مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد:‌ بیکاری را من در جامعه لمس می‌کنم و باید این موضوع را توجه داشت که نرخ مشارکت ما رشد داشته و در سال 20 هزار نفر به جمعیت بیکاری ما افزوده می‌شود.

وی گفت:‌ در پاییز سال گذشته نرخ بیکاری ما 12.7 درصد بود که در زمستان به 11.7 درصد کاهش پیدا کرد و این نشانه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ایجاد اشتغال است.

وی با بیان اینکه 40درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور نتوانستند سر کار بروند و یا شغل مرتبط ندارند،‌ افزود:‌ نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان گلستان 18 درصد است.

مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گلستان به اشتغال روستایی اشاره کرد و ادامه داد: ‌‌محدودیتی در جذب منابع نداریم، تاکنون 81 میلیارد تومان در این راستا تزریق شده و بیش از 130 میلیارد تومان پرونده به بانک‌ها معرفی کردیم. در شهرستان گرگان نیز تاکنون 18 میلیارد و 100 میلیون تومان پرونده به بانک‌ها معرفی شده است.

‌وی گفت:‌ روستای محروم در گرگان نداریم و برای این شهرستان نرخ تسهیلات 6 درصد تعیین شده که بازپرداخت آن 6 ساله است و برخی طرح‌ها 9  سال بازپرداخت دارند.

وی افزود: بیشتر تسهیلات ما سمت‌ دامداری رفته در حالیکه باید به سمت آی‌تی و صنایع دستی و بوم‌گردی وارد شویم.

مازندرانی در ادامه با بیان اینکه ‌نزدیک به 80 هزار نفر بیکار در استان داریم که اکثریت آن فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند، بیان داشت: ‌بنگاه‌های اقتصادی که فارغ التحصیلان دانشگاهی جدید را مشغول به کار کنند تا 2 سال از دادن حق بیمه سهم کارفرما معاف می‌شود.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار