مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ هزار کودک کار و اتباع خارجی از خدمات فرهنگی و برنامه های آموزشی این کانون در استان استفاده کردند.

کودکان کار و اتباع خارجی در کانون پرورش فکری گلستان
به گزارش گلستان ۲۴؛ محبوبه رجب نسب گفت: این برنامه‌ها با هدف جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در کودکان ساکن مناطق کم برخودار و حاشیه نشین به خصوص کودکان ساکن مناطق حاشیه گنبد، گرگان و مناطق مرزی برگزار شد.

او گفت: اعزام کتابخانه سیار و تریلر نمایش (سن نمایش سیار) به محل زندگی اتباع خارجی و کودکان کار و برگزاری برنامه‌های آموزشی مستمر و مداوم، از جمله برنامه‌های اجرا شده امسال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در مناطق هدف بود.

رجب نسب ادامه داد: در حال حاضر ۱۴ هزار کودک و نوجوان از جمله کودکان اتباع خارجه و کار، عضو دائم و مستمر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان هستند و از خدمات ارایه شده بهره مند می‌شوند.

غفاری مدیر کل بهزیستی گلستان چندی قبل گفته بود: از مجموع ۱۸۳ کودک کار شناسایی شده در گرگان، ۸۰ درصد تبعه کشوری غیر از ایران هستند.

او گفت: ۱۴۸ کودک با تابعیت غیر ایرانی و ۳۵ کودک ایرانی مشغول به کار در خیابان‌های گرگان شناسایی شدند که ۹۵ درصد آنان در مناطق پیرامونی و حاشیه شهر زندگی می‌کنند.

تاکنون آمار دقیقی از تعداد خارجی‌های ساکن گلستان اعلام نشده، اما مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان چندی قبل و بدون اعلام آماری از اتباع خارجی ساکن گفته بود: ۱۰ تا ۱۵ درصد این افراد به صورت غیرمجاز در استان سکونت دارند.

دهرویه گفت: اتباع خارجی دارای برگه اقامت در دو شهر گنبدکاووس و گرگان ساکن بوده و بیشتر از کشور افغانستان هستند.

پیش از این گفته شده بود که آمار اتباع خارجی ساکن در استان گلستان به حدود ۲۵ هزار نفر می‌رسد.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار