رییس اداره آموزش و پرورش بندرترکمن گفت : ۴۰ درصد از مجموع ۱۱۰ واحد آموزشی این شهرستان به دلیل قدمت زیاد و بروز آسیب های فراوان، نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است.

۴۰ درصد مدارس بندرترکمن نیازمند بازسازی هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ مسعود ایمری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نهضت پرشتاب بازسازی واحدهای آموزشی این شهرستان آغاز شده که امیدواریم این واحدهای نیازمند بازسازی و تعمیر، در مدت زمان کوتاهی آماده و در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد.

وی بیان کرد: همچنین در بین ۱۴ شهرستان گلستان، بندرترکمن تنها شهر فاقد مرکز کانون فرهنگی تربیتی مناسب است و ساختمان فعلی آن با بیش از ۵۰ سال قدمت، فرسوده و کارآیی مناسبی ندارد.

به گفته وی ساخت واحد آموزشی سه کلاسه روستای هاشملی با  اعتبار ۹ میلیارد ریالی هفته آینده از محل تجمیع هدایای خیرین و اعتبارات استانی آغاز می شود.

رییس اداره آموزش و پرورش بندرترکمن افزود: سالن اجتماعات این اداره نیز با اعتبار ۲ میلیارد ریالی در حال تعمیر اساسی است تا برای برگزاری جلسات و آیین های مربوط به فرهنگیان و دانش آموزان آماده شود.

 ایمری به شرایط تحصیلی دانش آموزان این شهرستان اشاره کرد و گفت: در مقطع ابتدایی دانش آموز بازمانده از تحصیل در این شهرستان وجود ندارد و حدود ۹۹ درصد کودکان واجد شرایط در حال تحصیل هستند ولی در مقطع  متوسطه اول به سبب برخی شرایط اجتماعی مانند تحصیل در حوزه های علمیه، ازدواج زودرس و کار و اشتغال، درصدی از دانش آموزان ترک تحصیل می کنند.

وی از تحصیل ۱۸ هزار دانش آموز در این شهرستان خبر داد و گفت : ۹۴۵ فرهنگی در ۱۱۰ واحد آموزشی مشغول آموزش و تربیت این دانش آموزان شهرستان هستند.

بندرترکمن با هشتاد هزار نفر جمعیت در غرب استان قرار دارد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار