حاجی حسینی گفت: فرد کلاهبرداری به بهانه استخدام در یک کارخانه در شهرک صنعتی آق قلا و با اخذ مدارک از بنده از ۶ بانک عامل دسته چک و همچنین جواز کسب تقلبی دریافت کرده و به مبلغ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان این چک ها را در بازار هزینه کرد.

آگهی استخدامی در گرگان به کلاهبرداری بیش از ۲ میلیارد تومانی ختم شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ برای تحقق یک کلاهبرداری به کارگیری وسایل ابزارهای مختلف و گاها فریبنده نیاز است، گاهی این وسایل خودروی لوکس و ویلای آنچنانی می شود و گاهی هم یک دفتر کار با انواع  کارمند و همچنین گاها کلاهبرداران با رشد تکنولوژی ابزارهای فناوری را نیز در مسیر اهداف شوم خود در خدمت می گیرند.

 

گرچه قانون برای کلاهبرداران مجازات سنگینی را نیز تعریف کرده است که ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری مصوب ۱۵ آذر سال ۱۳۶۷ مجمع تشخیص مصلحت نظام به انضمام دو تبصره آن است.


بر اساس این ماده «هر کس از راه حیله و تقلب مردم را به وجود شرکت‌ها یا تجارتخانه‌ها یا کارخانه‌ها یا موسسات موهوم یا به داشتن اموال و اختیارات واهی ‌فریب دهد یا به امور غیرواقع امیدوار کند یا از حوادث و پیشامدهای غیرواقع بترساند یا اسم یا عنوان مجعول اختیار کند و به یکی از وسایل ‌مذکور یا وسایل تقلبی دیگر، وجوه یا اموال یا اسناد یا حوالجات یا قبوض یا مفاصاحساب و امثال آنها تحصیل کرده و از این راه مال دیگری را ببرد، ‌کلاهبردار محسوب و علاوه بر رد مال به صاحبش، به حبس از یک تا هفت سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است محکوم‌ می‌شود.


‌در صورتی که شخص مرتکب بر خلاف واقع عنوان یا سمت ماموریت از طرف سازمان‌ها یا مؤسسات دولتی یا وابسته به دولت یا شرکت‌های دولتی یا‌ شهرداری‌ها یا نهادهای انقلابی و به طور کلی قوای سه‌گانه و همچنین نیروهای مسلح و نهادها و مؤسسات مأمور به خدمت عمومی اتخاذ کرده یا اینکه ‌جرم با استفاده از تبلیغ عامه از طریق وسایل ارتباط جمعی از قبیل رادیو، تلویزیون، روزنامه و مجله یا نطق در مجامع یا انتشار آگهی چاپی یا خطی ‌صورت گرفته باشد یا مرتکب از کارکنان دولت یا مؤسسات و سازمان‌های دولتی یا وابسته به دولت یا شهرداری‌ها یا نهادهای انقلابی یا به طور کلی از ‌قوای سه‌گانه و نیز نیروهای مسلح و مأمورین به خدمت عمومی باشد، علاوه بر رد اصل مال به صاحبش، از ۲ تا ۱۰ سال و انفصال ابد از خدمات ‌دولتی و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است، محکوم می‌شود.

 

« علیرضا حاجی حسینی» یکی از افرادی است که ناخواسته در دام یکی از کلاهبرداران افتاده است و فرد کلاهبردار به نام وی چک های بی محل زیادی را در بازار هزینه کرده است.

 

وی در خصوص این کلاهبرداری می گوید: در مسیر فلکه کاخ بودم که آگهی در دیوار پاساژی نظرم را جلب کرد، شماره تماسی بر روی این آگهی وجود داشت و بیان شده بود که «به نیروی کار نیازمند هستیم».

 

حاجی حسینی بیان کرد: با شماره تماسی که در این آگهی وجود داشت ارتباط برقرار کردم و در مکالمه ای که داشتیم عنوان شد که به یک کارگر نیازمند هستند و فرد کلاهبردار بیان کردند که دو ساعت دیگر به دفتر که در یکی از پاساژها در گرگان بود حضور می یابد و از من درخواست شد مدارکم را به این دفتر کاریابی ببرم.

 

این شهروند گرگانی متذکر شد: پس از حضور  در این دفتر کاریابی فتوکپی مدارک بنده دریافت شد و بیان کردند که چند روز دیگر در این خصوص پیگیری کنم و عنوان شد که در شهرک صنعتی آق قلا بنا است شرکتی راه اندازی شود و در آن شرکت مشغول به کار خواهم شد.

 

حاج حسینی خاطرنشان کرد: چند روز دیگر پس از دریافت فتوکپی مدارک از این دفتر با من تماس حاصل شد و عنوان کردند که کارت ملی و شناسنامه به منظور ارائه کارت ورود و خروج به شرکت را تحویل دفتر دهیم تا از تهران این کارت صادر شود.

 

وی افزود: پس از اینکه کارت ملی و شناسنامه را به دفتر تحویل دادم چند روزی تماس گرفتم که چه زمانی این دفتر افتتاح می شود و بنا است که مشغول به کار شویم و بیان کردند که به شما اطلاع می دهیم.

 

این شهروند گرگانی با بیان اینکه این اتفاقات در سال 96 رقم خورد، تاکید کرد: در تیرماه آن زمان پس از این اقدام که مدارک من دریافت شده بود و باید منتظر شروع شدن فعالیت شرکت می ماندم درخواست حقوق  کردم و در تیرماه 300 هزار تومان به شماره حساب من واریز شد.

 

حاجی حسینی افزود: اما دو روز پس از واریز این مبلغ و در تاریخ 10 تیرماه همان سال متوجه شدم که این فرد کلاهبردار بوده است و وی به نام من در بندرترکمن دفتر کاریابی ایجاد کرده بود که بتواند نیرو جذب کند.

 

وی تاکید کرد: در آن زمان اطلاع نداشتم که وی بندرترکمن است و تصور می کردم برای صدور کارت و برخی اقدامات به تهران رفته است.

 

این شهروند گرگانی ابراز داشت: وی در بندرترکمن از 6 بانک عامل دسته چک و جواز قلابی گرفته است و این چک ها را در بازار به مبلغ 2 میلیارد و 300 هزینه کرده است.

 

حاج حسینی یادآور شد: در تیر و مرداد همان سال از سوی طلبکاران که این فرد از آنها کلاهبرداری کرده بود با من تماس هایی گرفته می شد و من عنوان می کردم که من فاقد دسته چک هستم و این تماس ها از تهران، مشهد، شرکت های مختلف و از پارچه فروشی بود.

 

وی گفت: این فرد کلاهبردار با دسته چکی که به نام من داشت اجناس مختلف از شالی، پارچه و خودرو خریداری می کردند و مبالغ چک هایی را که در بازار خرج می کرد از 5 میلیون تا 400 میلیون تومان بود.

 

این شهروند گرگانی خاطرنشان کرد: در همان تاریخ از دست این فرد شکایت کردم ولی تا کنون هیچ سرنخی گیر به دست نیاوردیم و تنها تصاویری از وی در بانک وجود دارد و هنوز این فرد به چنگال قانون نیافتاده است.

 

حاجی حسینی ابراز داشت: با استناد به مدارکی که به دادگاه ارائه کردم بی گناهیم در محضر قاضی ثابت شد و مرا تبرئه کردند ولی هنوز این فرد بازداشت نشده است.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار