مومنی از زهکشی ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شمالی شهرستان کردکوی خبر داد و گفت: کشاورزان در این اراضی با جهاد کشاورزی همکاری داشته باشند تا این مهم تحقق پیدا کند.

​زهکشی ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شمالی کردکوی

به گزارش گلستان ۲۴؛ «سیدرضا مؤمنی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: کشت محصولات پاییزه در حال انجام است و در بحث تغدیه گیاه تا رسیدن به دیدگاه ایده‎آل فاصله زیادی داریم و انتظار ما از مولدین گروه هدف برای تولید مطلوب مصرف عناصر پرمصرف نیتروژن، فسفر و پتاسیم است و توصیه می کنیم حتما از مصرف عناصر ریز مغذی روی، گوگرد و منیزیم استفاده شود.

 مدیر جهاد کشاورزی کردکوی ادامه داد: کشاورزان می توانند با مراجعه به کارگزاری ها نسبت به تهیه کود مورد نیاز و این عوامل ریز مغذای اقدام کنند.

مومنی به استفاده از هیومیک اسید تاکید کرد و افزود: با آزمایش های منطقه ای صورت گرفته مشخص شده که کربن عالی خاک به شدت کاهش یافته است و هیومیک اسید که همان هوموس خاک است که محصول و گرانول آن وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با شرایط آب و هوایی زمینه برای کشت کلزا فراهم است و تا 20 آذر امکان کشت این محصول فراهم است و درخواست دام که کشاورزان در سطح استان از ریزدانه کارهایی که وجود دارد استفاده کنند.

مدیر جهاد کشاورزی کردکوی بیان کرد: همانطور که شاهد هستیم کشور ایران هر ساله با حوادث مترقبه مثل سیل، زلزله و تگرگ روبه رو است و حتما کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند.

مومنی از زهکشی 7 هزار و 500 هکتار از اراضی شمالی شهرستان کردکوی خبر داد و افزود: کشاورزان در این اراضی با جهاد کشاورزی همکاری داشته باشند تا این مهم تحقق پیدا کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار