رئیس صمت گلستان گفت: در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی ابلاغی از سوی دولت تاکنون ۴۸۶ واحد صنفی در سطح گلستان پلمب شده است.

۴۸۶واحدصنفی درگلستان پلمب شد/مشاغل باریسک بالا همچنان تعطیل هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، حسین طلوعیان شامگاه جمعه در خصوص پلمب های متخلف اظهارکرد: در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی ابلاغی از سوی دولت که از تاریخ هشت فروردین سال جاری آغاز شده تا کنون با همکاری پلیس نظارت بر اماکن، نیروهای بازرسی اصناف و مراکز بهداشت شهرستان ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ۴۸۶ واحد صنفی در رسته های غیر ضرور که بر خلاف بیانیه الحاقی مبادرت به باز کردن واحدهای صنفی خود کرده بودند، پلمب شدند.

وی گفت: در طرح فاصله گذاری اجتماعی براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مشاغل به دو دسته با ریسک بالا و کم ریسک تقسیم بندی شده و مشاغلی که ریسک بالایی در انتقال ویروس کرونا دارند پس از امروز (۲۳ فروردین) هم همچنان تعطیل خواهند بود.

طلوعیان ادامه داد: برخی مشاغل پرریسک با توجه به اینکه اقلام ضروری جامعه را تامین می کنند برنامه ریزی شده که تحت شرایط خاصی فعالیت خود را ادامه دهند.

وی بیان کرد: در برخی از واحدهای صنعتی استان شاهد تراکم بالای نیروی کار هستیم و با مسئولان این واحدهای صنعتی صحبت شده است و به صورت داوطلبانه برخی از این واحدها به صورت شیفتی فعالیت خود را ادامه می دهند و از یک سوم ظرفیت نیروی کار خود در هر شیفت استفاده می کنند.

طلوعیان بیان کرد: واحدهای صنعتی و معدنی جزو واحدهای پرریسک محسوب می شوند و واحدهایی مثل معادن زغال سنگ و واحدهای تولیدی شن و ماسه باید تدابیری برای آنها اتخاذ شود که بتوانند طی پروتکلی به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: بیشترین واحد صنفی پلمب شده استان طی این مدت در شهرستان های گرگان، گنبد، آزادشهر، علی آبادکتول و کردکوی واقع شده اند و شهرستان های مراوه تپه و گالیکش هم با توجه به رعایت صنوف، هیچ واحد پلمب شده ای نداشته اند.

 

ارسال نظر

  • حمید
    0

    اوضاع اولین روز بازگشایی در استان اصلا خوب نیست..... قرار بود مجتمع های سرپوشیده ( پاساژها) بسته باشن....مردم فاصله گذاری ها رو ادامه بدن.... چرا دادستانی و اداره اصناف دخالت نمی کنه؟؟؟؟؟؟ بعضی آرایشگاه ها باز هستند!!!! درسته وضع اقتصادی مملکت خرابه ولی سلامتی جامعه مهتر هست.... تفاوت کشورهای بزرگ مثل آمریکا و آلمان و انگلستان و ایتالیا و چین و اسپانیا با ایران اینجا مشخص میشه.....فقر فرهنگی و قانون گریزی!!!!!!!!

آخرین اخبار