رئیس کل دادگستری گلستان از برخورد با متخلفان سوزاندن کاه و کلش در استان خبر داد و گفت: ۷۰ درصد این تخلفات با برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی کاهش یافته است.

برخورد با عاملان سوزاندن کاه و کلش/ ۷۰ درصد تخلفات کاهش یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، هادی هاشمیان پیش از ظهر دوشنبه در نشست دانشگاهیان با رئیس کل دادگستری گلستان و دادستان مرکز استان اظهار کرد: همراهی و تعامل جامعه دانشگاهی با دستگاه قضایی و بالعکس می‌تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد.

وی افزود: از اولویت های دوره تحول دستگاه قضا، پیشگیری از وقوع جرم است که باید در همه سطوح اتفاق بیفتد.

هاشمیان تصریح کرد: خوشبختانه با تعامل دستگاه قضایی با گروه‌های مختلف جامعه دانشگاهیان و بسیج حقوقدانان و با ایجاد کلینیک حقوقی در همه شهرها شاهد کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی استان هستیم.

وی بیان کرد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه آزاد منعقد شده و از ظرفیت دانشجویان حقوقی آنها برای مشاوره رایگان به مردم بهره می گیریم.

هاشمیان گفت: این کار نوعی کارورزی برای دانشجویان بوده و اطلاعات حقوقی مردم را بالا خواهد برد.

وی با بیان اینکه سطح اطلاعات حقوقی مردم پایین است، تصریح کرد: همه مردم تحصیلات حقوقی ندارند و باید از ظرفیت دیگران استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان اظهارکرد: ارتباط با جامعه در گرو داشتن اطلاعات حقوقی است و این امر باعث پیشگیری از وقوع جرم شده و اگر اختلافی هم ایجاد شد منجر به تشکیل پرونده و ورود به دستگاه قضا نخواهد شد.

هاشمیان بیان کرد: ما باید صلح و سازش را در دستور کار قرار داده و گلستان در این زمینه ظرفیت بالایی دارد به طوری که در سال گذشته ۱۷ قصاص پای چوبه دار با رضایت شاکی بخشیده شد و بیش از ۵۰ درصد پرونده ها هم به سازش منتهی می شود.

وی گفت: در سال گذشته ۲۳۲ فقره پرونده در خصوص تصرف اراضی تشکیل و همه آنها منجر به صدور رای شد.

هاشمیان افزود: ۱۰ هکتار اعاده به وضع سابق شده و ۲۳۰ متهم در این راستا به دادگاه فراخوانده شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان تأکید کرد: حساسیت خوبی در زمینه تخریب جنگل ها شکل گرفته اما در تخریب مراتع حساسیت‌ها پایین است و به دلیل اینکه برای تولید یک سانتی متر خاک صدها سال زمان نیاز است باید دانشگاه‌ها این حساسیت را در مردم ایجاد کند.

وی همچنین از برخورد با متخلفان سوزاندن کاه و کلش خبر داد و گفت: ۷۰ درصد این تخلفات با برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی کاهش یافته و در سال گذشته چندین برخورد و صدور کیفرخواست انجام شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار