کریمی با بیان اینکه روزانه یک هزار و ۵۰۰ نفر در باغ موقوفه سعد الله ایلخانی آزادشهر فعالیت می کنند، گفت: توسعه و افزایش کارایی موقوفات مشکل بیکاری را در استان کاهش می دهد.

کاهش بیکاری با توسعه و افزایش کارایی موقوفات در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «ابراهیم کریمی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: اتفاق هایی خوبی در باغ موقوفه «میر سعدالله موسوی ایلخانی» شهرستان آزادشهر که بزرگترین باغ موقوفه یکپارچه کشور است رقم خورده که نیاز است در دیگر شهرستان ها نیز اینگونه عمل شود.

 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان ادامه داد: موقوفه «میر سعد الله موسوی ایلخانی» در مساحت 364 هکتار است و با تغییر کاربری آن به باغ در حال حاضر یک هزار و 500 نفر کارگر روزمزد برای جمع آوری، بسته بندی و آبیاری و نگهداری درختان میوه در این مجموعه فعالیت می کنند.

 

کریمی تاکید کرد: توسعه چنین اقداماتی در حوزه وقف می تواند مشکل بیکاری بسیاری از شهرستان ها را برطرف کند و از سویی دیگر به افزایش بهره وری موقوفات منتج شود و در منابع توسعه ای شهرستان نیز موثر باشد.

 

وی افزود: بخش کشاورزی و باغداری و پرورش طیور همواره در استان گلستان مورد توجه قرار داشت و در این بخش ها عملکرد خوبی را استان در کشور به ثبت رسانده است.

 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان بیان کرد: در حوزه گلخانه و باغات اتفاقات خوبی رقم خورده است و امیدواریم تولیدات باغی و گلخانه ای استان چند برابر سال های گذشته شود و این مهم تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی است.

 

کریمی تاکید کرد: در حوزه تسهیلات هیچ مشکلی برای حمایت از سرمایه گذاران نداریم و هر بهره برداری و سرمایه گذار متقاضی وجود داشته باشد از طرح های آنها در استان حمایت می کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار