در حالی که در چندروز گذشته وزیر آموزش و پرورش بار دیگر از غیر قانونی بودن استفاده از نرم افزارهای خارجی در مدارس خبر می دهد اما برخی معلمان و مدارس از این قانون تخطی کرده و کلاس های خود را در نرم افزاری غیر از« شاد» برگزار می کنند.

تخلف در برگزاری کلاس های آنلاین مدارس گلستان/کمبود امکانات یا دور زدن قانون

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ پیرو نامه ششم اردیبهشت ۹۹ به شماره نامه۱۱۰ آموزش و پرورش استان  مبنی برعدم حضور معلم مرد در دبیرستانهای دخترانه و همچنین ممنوعیت  استفاده از شبکه های غیر از شاد در ارائه دروس ، متاسفانه در برخی شهرستان های استان بر خلاف دستورالعمل در حال اجرا است.

در حالی که در چندروز گذشته وزیر آموزش و پرورش بار دیگر از غیر قانونی بودن استفاده از نرم افزارهای خارجی در مدارس خبر می دهد اما مشاهده می شود که برخی معلمان و مدارس از این قانون تخطی کرده و کلاس های خود را در نرم افزاری غیر از« شاد» برگزار می کنند.

مدارس استان گلستان به تبعیت از قانون آموزش و پرورش باید در نرم افزار «شاد» کلاسهای درسی خود را دایر کنند اما دیده می شود به دلیل نارضایتی بسیاری از دانش آموزان و خانواده ها به سراغ سایر نرم افزارهااز جمله واتس آپ، اسکای روم و .. رفته اند که خطر درز گسترده اطلاعات هم وجود دارد.

مشکلات زیاد در«اتصال و ورود به کلاسها»، «کندی و سرعت پایین» و«امکانات کم» وحتی «ناآشنایی برخی معلمان» از جمله مشکلات این نرم افزار بومی اعلام شده است .

البته مسئولان بارها به مشکلات این نرم افزار اذعان کرده اند اما به نظر می رسد اهتمام جدی در رفع آن به چشم نمی خورد و دانش آموزان استان گلستان که به گفته مدیرکل آموزش و پرورش 40 درصد آنها به دسترسی هم ندارند و مابقی نیز با این مسائل روبه رو هستند .

گوهری راد در جلسه ستاد کرونای استان گلستان آمارهای حضور دانش آن در کلاس های درس را  59 درصد به صورت حضوری، 82 درصد از مدرسه تلویزیونی، 63 درصد از شبکه شاد و 13 درصد از روش‌های دیگر آموزش  بیان کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار