مردم روستای «میانکاله فندرسک» در اقدامی جهادی با اختصاص بخشی از یارانه ماهانه خود برای تکمیل ساخت مسجد در این روستا مشارکت کردند.

چراغ مسجد روستای «میانکاله خان ببین» با همت مردم روشن شد/ یارانه اهالی روستا صرف مسجدسازی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان، در دین اسلام به مسجدسازی توجه ویژه ای شده و ثواب زیادی برای آن در نظر گرفته شده و این توجه تا جایی است که می توان گفت اسلام یک دین مسجدمحور و مسجد بنیان است.

 

در اهمیت مساجد آیات و روایات متعددی وجود دارد؛ طوری که خداوند در قرآن کریم می ‌فرماید: «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلَّا اللَّهَ فَعَسَى أُولَئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ؛‌ مساجد خدا را، تنها کسی آباد می‌کند که ایمان به خدا و روز قیامت آورده، و نماز را برپا دارد، و زکات را بپردازد، و جز از خدا نترسد؛ امید است چنین گروهی از هدایت‌یافتگان باشند.»

 

همچنین پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) مقر فرمانروایی ولایی خود را به عنوان رهبر در مسجد قرار دادند و ملاقات ها، تبلیغ و تدریس را در مسجد پیگیری می کردند و در اهمیت ساخت و بازسازی مساجد فرمودند: « آنکه مسجدی را بنا نهد و هدف او رضایت خداوند باشد، خداوند برایش در بهشت خانه ‌ای مانند آن می‌سازد.»

 

از طرفی اهمیت مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و فروپاشی رژیم طاغوت به واسطه حرکت های انقلابیِ صورت گرفته در این خانه امن الهی بر کسی پوشیده نیست و البته این مساجد پس از انقلاب بود که در دوران جنگ تحمیلی رزمندگان از این مکان معنوی برای مقابله با دشمن به میدان نبرد می رفتند.

 

به طور قطع امروز باید به مسجد نبوی و تمدن ساز برگردیم و مساجد را به کارکردهای اصلی خود در جامعه اسلامی بازگردانیم.

 

به نظر می رسد مردم روستای «میانکاله فندرسک» خان ببین اهمیت مسجد را به خوبی درک کردند و در حالی که ساخت مسجد این روستا نیمه تمام مانده بود اهالی این روستا در اقدامی تحسین برانگیز یارانه های خود را به مشارکت در ساخت مسجد اختصاص دادند و هر خانوار یارانه یک نفر را صرف مسجدسازی کردند.

 

با وجود آنکه اهالی این روستا کشاورز و کارگر هستند اما هر کدام آستین همت را بالا زدند تا از فواید خانه و زیارتگاه الهی بی بهره نمانند و برای آنکه معنویت مسجد، محیط روستا و قلوب مؤمنین را روشن سازد هر کدام از اهالی از هیچ کمکی برای تکمیل و ساخت مسجد فروگذار نکردند طوری که در این وضعیت نا به هنجار اقتصادی و گرانی کمرشکن یارانه خود را برای ساخت مسجد کنار گذاشتند و یا هنگام برداشت محصولات کشاورزی بخشی از آن را به مسجدسازی اختصاص دادند و در کنار آن نیز عده ای از اهالی نیروی بدنی خود را برای تکمیل روند عمرانی ساخت مسجد به کار گرفتند.

 

با وجود مشارکت اهالی روستا، هنوز آشپزخانه مسجد تکمیل نشده و مسجد برخی از امکانات سرمایشی و گرمایشی را ندارد لذا مردم روستای میانکاله فندرسک از خیرین می خواهند برای تکمیل این مسجد پای کار بیایند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان نیز ضمن قدردانی از مردم متدین روستای میانکاله فندرسک گفت: ما ضمن بضاعت خود از محل اعتبارات ملی و استانی برای ساخت این مسجد کمک می کنیم.

 

حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» ادامه داد: از کمیته برنامه ریزی این شهرستان که به ریاست فرماندار برگزار می شود درخواست می کنیم از اعتبارات تملک دارایی سهم ویژه ای را برای ساخت مساجد و اماکن مذهبی شهرستان ها اختصاص دهند.

 

وی گفت: امیدوارم در کنار کمک هایی که خیرین مسجدساز دارند، بتوانیم با کمک شورای برنامه ریزی استان گلستان اعتبارات قابل توجهی را به عمران و آبادانی اماکن مذهبی اختصاص دهیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان بیان کرد: امید است با بهره مندی از ظرفیت دیگر دستگاه ها اعم از بسیج سازندگی سپاه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(رحمه الله علیه) و بنیاد برکت و همچنین بهره مندی از معافیت های مالیاتی بتوانیم بیش از پیش به عمران اماکن مذهبی کمک کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار