مدیرکل تبلیغات اسلامی گفت: باید با عزم ملی و بسیج همگانی همان طور که ویروس کرونا را مهار کردیم مشکل جمعیت کشور را حل کنیم.

حل مشکلات جمعیت نیازمند عزم ملی و بسیج همگانی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، حجت الاسلام عباسعلی گرزین شامگاه یکشنبه در جلسه راهبردی جمعیت اظهارکرد: مسئله جمعیت یکی از مهم ترین مسائل کشور و مورد تاکید رهبر معطم انقلاب است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود.

وی افزود: موضوع کاهش جمعیت یکی از بحران های پیش روی کشور است و باید برای حل آن اتاق بحران تشکیل داده و به صورت دائم مسائل مربوط به آن را پیگیری و رصد کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه حل مشکل جمعیت نیازمند عزم ملی و بسیج همگانی است، ادامه داد: همان طور که تمام نیروها در کشور بسیج شدند و توانستند ویروس کرونا را مهار کنند با همان جدیت باید برای حل معضل جمعیت پای کار بیایند.

گرزین بیان کرد: گره های ذهنی که در افکار مردم، نخبگان و مسئولان شکل گرفته عامل کاهش جمعیت است و ما نیازمندیم با تشکیل کارگروه های تبیینی گره ذهنی مردم را باز کنیم.

وی با بیان اینکه باید به سوالاتی که در ذهن مردم و مسئولان در خصوص ضرورت فرزندآوری وجود دارد پاسخ داده شود، افزود: ما امروز خانواده های زیادی را می بینیم که علی رغم داشتن تمکن مالی حاضر به فرزندآوری نیستند و این موضوع ثابت می کند برای حل مشکل جمعیتی مسئله فرهنگی بر مسائل اقتصادی ارجح است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: بین تعداد فرزندان و تحکیم خانواده رابطه مستقیم وجود دارد به طوری که طبق آمارها، طلاق در خانواده های بدون فرزند ۶۷ درصد، خانواده های تک فرزند ۲۰ درصد و به تناسب هر چه تعداد فرزندان بالاتر می رود آمار طلاق کاهش می یابد.

گرزین بر استفاده از حلقه های میانی جامعه برای حل مشکل جمعیت تاکید کرد و افزود: اگر بخواهیم مشکلات جمعیت حل شود باید مردم پای کار بیایند و نقش آفرینی کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار