عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

۴۵ نفر با بهره‌برداری شهرک گلخانه النگ کردکوی مشغول به کار شدند

ایرنا نوشت: شهرک گلخانه " النگ" شهرستان کردکوی استان گلستان در سومین روز گرامیداشت دهه مبارک فجر با سرمایه گذاری ۳۷۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۵ نفر با حضور جمعی از مسوولان به بهره برداری رسید.

مدیر شرکت شهرکهای کشاورزی استان گلستان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری این واحد تولیدی گلخانه ای گفت : اجرای این طرح در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب تحت عنوان " تولید و سیاست های اقتصادی دولت مردمی و پشتیبانی ها، مانع زدایی ها " و برنامه های مقام عالی وزارت به منظور ایجاد رونق تولید، اشتغالزایی و رفع چالش بیکاری، افزایش بهره وری از منابع آب و خاک و تامین امنیت غذایی با رویکرد تولید محصولات صادرات محور بوده  است.

نعمت الله کفشگیری افزود: شهرک گلخانه النگ در زمینی به مساحت هفت هکتار با مقدار اعتبارات یادشده از محل دولتی، تسهیلات بانکی و آورده شخصی به بهره برداری رسید.

 

پویش‌هایی برای افزایش حساسیت مردم نسبت امیکرون راه‌اندازی شود

فارس نوشت: جانشین سپاه نینوا استان گلستان گفت: باید از همه ابزار و امکانات برای مقابله با موج جدید شیوه کرونا و به ویژه راه‌اندازی پویش‌هایی برای بالا بردن ضریب حساسیت مردم نسبت امیکرون اقدام شود.

سرهنگ پاسدار سیدموسی حسینی در جلسه توجیهی عوامل و متولیان «طرح شهید سلیمانی» در سطح سپاه استان و نواحی مقاومت بسیج با توجه به شدت گرفتن طرح شهید سلیمانی همزمان با اوج‌گیری مجدد کرونا در استان گلستان اظهار کرد: از تمام ظرفیت بسیج در بخش اقشار و محلات برای مقابله با سویه جدید کرونا استفاده شود و برای مبارزه با امیکرون در دو موضوعِ انجام واکسیناسیون حداکثری سه دُز و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی متمرکز شوید.

 

دستگیری ۱۷ سارق و کشف ۳۷ فقره سرقت در گنبدکاووس

صدا وسیما نوشت: جانشین انتظامی گنبدکاووس گفت: با تلاش‌های ماموران انتظامی گنبدکاووس و پلیس‌های تخصصی ۱۷ سارق سابقه دار شناسایی و دستگیر شدند و در تحقیقات پلیس به ۳۷ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ داوود صادقلو افزود: همچنین در پاکسازی ۹ پاتوق، ۲۵ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر دستگیر و جمع آوری و مقادیری موادمخدر نیز از آنان کشف شد.

 

امسال سه میلیون نهال برای زراعت چوب در گلستان تولید شد

ایرنا نوشت: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه میلیون و ۳۳ هزار اصله نهال صنوبر و اکالیپتوس برای استفاده در زراعت چوب این استان تولید شد.

عبدالرحیم لطفی اظهار داشت: این نهال‌ها در سه نهالستان اقماری قرق، قپان و تاویس تولید شده و ۲ میلیون از این تعداد برای جنگل‌کاری و فضای سبز است.

وی بیان کرد: در حوزه عملکرد پروژه زراعت چوب، در مجموع هزار و ۷۱۷ هکتار اراضی استان زیر کشت نهال‌ رفت که از این مقدار ۱۸۵ هکتار در اراضی ملی بود.

 

تبدیل وضعیت کارگران شرکتی و روزمزد کارخانه قرق در استان گلستان پیگیری می‌شود

تسنیم نوشت: مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در بازدید از کارخانه قرق استان گلستان گفت: موضوع تبدیل وضعیت کارگران روزمزد و شرکتی این واحد تولیدی پیگیری می‌شود.

حسین عامریان  امروز پیش‌از ظهر در جریان بازدید از کارخانه قرق گلستان اظهار داشت: در جریان بازدید از این واحد تولیدی کارگران مشکلات خود را مطرح کردند که عمده موارد مطرح شده در زمینه تعیین تکلیف شرایط قراردادهایشان بود.

عامریان در ادامه گفت: کارگران کارخانه مشکلات خود را به ویژه در زمینه قراردادهای کاری، تبدیل وضعیت و اشتغال فرزندان کارگران در شرف بازنشستگی با عامریان و شیخان درمیان گذاشتند.

 

قرمز شدن وضعیت ۲ شهرستان در گلستان/ شتاب اَمیکرون برای زمین گیر کردن گلستانی ها

ایسنا نوشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از اوج گرفتن سریع اَمیکرون در این استان و قرمز شدن وضعیت کرونایی دو شهرستان علی آباد و بندرگز خبر داد.

دکتر عبدالرضا فاضل با اشاره به اینکه در همین یک هفته اخیر با جهش بزرگی در تعداد افراد مبتلا به کرونا در استان روبه رو شده ایم، اظهار کرد: متاسفانه برخی از افراد همچنان این بیماری را جدی نگرفته و در رعایت پروتکلهای بهداشتی کوتاهی می کنند.

 

مقاوم سازی ۸۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور

باشگاه خبرنگاران نوشت: معاون بنیاد مسکن کشور گفت: امسال از ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در نظر گرفته شده برای مقاوم سازی تاکنون ساخت ۸۰ هزار واحد به اتمام رسیده است.

مجید جودی گفت: احداث ۱۲۰ هزار واحد باقی مانده در دست اقدام است. معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: میزان تسهیلات واحد‌های روستایی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

 

تامین روشنایی ۵۹ پارک در شهر گرگان

صداوسیما نوشت: با پیگیری دادستان مرکز استان، فضا‌های تاریک پارک‌های شهر گرگان روشن شد.

دادستان مرکز استان گفت: در بازدید شبانه ای که دو ماه پیش از پارک های سطح شهر گرگان داشتیم، شهرداری مکلف به تامین روشنایی همه نقاط تاریک پارکها شد تا محیط برای حضور مجرمان و معتادان ناامن شود.تامین روشنایی ۵۹ پارک در شهر گرگان

محمود اسپانلو افزود: بر اساس اعلام شهرداری، روشنایی ۵۹ پارک و میدان شهر گرگان انجام شده و ماموران شهرداری هم در گشت های شبانه وضعیت پارک ها و میدان ها را بررسی و خاموشی های احتمالی را برطرف می کنند.

 

انتقاد تند بخشدار مرکزی مینودشت از میراث فرهنگی و بنیاد مسکن/ بلاتکلیفی مادر شهید در منزل بی آب

ایسنا نوشت: بخشدار مرکزی مینودشت ضمن انتقاد از عدم انجام تعهدات قانونی بنیاد مسکن در آسفالت جاده های این بخش از بلاتکلیفی خانواده شهید لنگری به دلیل عدم پاسخ درست میراث فرهنگی نیز انتقاد کرد.

بهمن ممشلی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ایام الله دهه فجر با بیان اینکه انقلاب اسلامی برکات زیادی برای مردم عزیزمان داشته است، اظهار کرد: اکنون پس از گذشت ۴۳ سال از انقلاب اسلامی هر روز شاهد توسعه در امور عمرانی و  آبادانی در روستاهای سراسر کشور  به ویژه در بخش مرکزی شهرستان مینودشت هستم.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال طی برگزاری مراسمی با حضور برخی از مسئولان شهرستانی و استانی، عملیات اجرایی پروژه های  بخش مرکزی مینودشت کلنگ زنی شد، افزود: بخش مرکزی مینودشت ۴۳ روستا دارد اما ۵۸ پروژه مجموعا با اعتبار ۳۵ میلیارد و ۳۴۳ میلیون ریال برای این بخش تعریف شده است.

 

غفلت از ظرفیت صنایع خلاق /سرمایه گذاری حوزه فرهنگی افزایش یابد

مهر نوشت: سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گلستان گفت: اقتصاد خلاق با توجه به تنوع، تعدد، برنامه ریزی و سیاست گذاری ها نزدیکترین صنعت به اقتصاد مقاومتی است.

سید محمد دهنوی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره کالاهای فرهنگی فیروزه گلستان اظهار کرد: یکی از حوزه‌هایی که بسیار توجه به آن مغفول مانده است و در این خصوص به آن ظلم شده است حوزه اقتصاد فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه حوزه اقتصاد فرهنگی و صنایع خلاق جذاب ترین حوزه اقتصادی در دنیا است، تصریح کرد: امروز در دنیا برخی برندهای اقتصاد خلاق قطب اقتصادی در این حوزه هستند و ما نیز برای رسیدن به این مسئله نیازمند یک عزم جدی هستیم.

 

تجربه دو هوای متفاوت تا شنبه در گلستان

صدا وسیما نوشت: فردا دمای هوا استان تابستانی می شود و از بامداد شنبه هوای زمستانی خواهیم داشت .

اداره کل هوا شناسی استان در هشدار نارنجی اعلام کرد :امروز وفردا دمای هوا استان تابستانی می شود و از بامداد شنبه با ورود سامانه سرد و بارشی هوای زمستانی خواهیم داشت .

با توجه به افزایش دما، کاهش رطوبت و وزش باد شدید در ارتفاعات استان به خصوص ارتفاعات نواحی  شرقی استان،  شرایط برای آتش سوزی مهیا است.

 

مسئولان بلاتکلیفی 15 ساله پروژه ساحلی «آرمان طبیعت» را پایان دهند

ایسنا نوشت: سرپرست فرمانداری بندرگز با اشاره به بلاتکلیفی 15 ساله پروژه آرمان طبیعت بندرگز، گفت: به دنبال عدم اجرای این پروژه ظرفیت ارزشمند ساحل بندرگز بدون استفاده مانده لذا از مسئولان درخواست می‌کنم این پروژه را تعیین تکلیف کنند.

صابر حسن پور با تأکید بر علاج بخشی خلیج گرگان، اظهار کرد: امیدوارم تدبیری برای خلیج گرگان اندیشیده شود تا این موهبت و سرمایه ارزشمند که خداوند در این منطقه قرار داده مورد تهدید قرار نگیرد، حدود ۱۵ سال است که قرار بود پروژه ای تحت عنوان آرمان طبیعت در ساحل بندرگز اجرا شود اما متاسفانه به دلیل مسائل و مشکلاتی که پیش آمده این پروژه پیشرفتی نداشته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار